براساس دستورالعملی که بتازگی در وزارت نفت ابلاغ شده در صورت وقوع تخلف، از ادامه کار پیمانکاران جلوگیری می‌شود.به گزارش ایرنا، این موضوعی است که دیروز مشاور وزیر نفت اعلام کرد و ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که چهار پنج عامل کوچک، علت اصلی بروز حوادث در صنعت نفت و گاز است که باید نسبت به رفع آنها توجه بیشتری نشان داد.
کد خبر: ۸۰۰۱۴۷

سیدباقر مرتضوی با بیان این‌که علت اصلی این حوادث به صدور پروانه کار بازمی‌گردد، خاطرنشان کرد: پس از صدور پروانه کار، نسبت به آن نظارتی نمی‌شود، اما در دیگر کشورها، نسبت به صدور پروانه کار سختگیری می‌شود، به طوری که در بسیاری از موارد میزان حوادث را به صفر رسانده‌اند. بنابراین براساس دستورالعملی که بتازگی در وزارت نفت ابلاغ شده در صورت وقوع تخلف، از ادامه کار پیمانکاران جلوگیری می‌شود. همچنین مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در این باره گفت: هر حادثه‌ای که در شرکت ملی گاز ایران توسط پیمانکار، مشاور یا بهره‌بردار صورت بگیرد حتی با 2000 بار اتو کردن خطای آنها، بخشیده نخواهد شد.

به گزارش تسنیم، حمیدرضا عراقی افزود: به هیچ عنوان حق نداریم یک صدم درصد خطاهای پیمانکاران را ببخشیم.

این دستورالعمل‌ها در حالی صادر شده که چندی پیش شاهد حوادثی از جمله حادثه پالایشگاه شازند اراک بودیم که به دلیل نشتی گاز در واحد 18 تصفیه گاز آنجا 3 کارگر کشته و چند نفر دیگری هم مصدوم شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها