آموزش آشپزی؛ غذای محلی مخصوص استان مازندران

«اکبر جوجه»؛ طرز تهیه جوجه کباب محلی در خانه

جام جم سرا- اکبر جوجه یک شیوه پخت کباب جوجه و همچنین یکی از غذاهای محلی استان مازندران است. اگر اهل کبابخوری در خانه باشید، حتما چند باری جوجه کباب زعفرانی را به جای اینکه به سیخ بکشید، با گوجه فرنگی سرخ کرده‌اید. اکبرجوجه همین جوجه کباب است با یکی دو تفاوت. طرز تهیه این کباب خانگی را در ادامه فرا بگیرید.
کد خبر: ۷۹۸۷۰۵

«اکبر جوجه»؛ طرز تهیه جوجه کباب محلی در خانه

مواد لازم:

جوجه کباب: یک کیلوگرم، برنج: ۵ پیمانه، رب انار شیرین: دو پیمانه، لیموترش: یک کیلوگرم، زعفران دم‌کرده: سه قاشق غذاخوری، روغن مایع: سه پیمانه، نمک و فلفل: به میزان لازم.

طرز تهیه:

چنان که می‌گویند یک روز باید تکه‌های مرغ را در محلول آبلیمو، آب و نمک بخوابانید؛ اما سه چهار ساعت هم کفایت می‌کند. بعد از سپری شدن این مدت، ابتدا روغن را در تابه‌ای نسبتا گود و بزرگ داغ کنید و سپس جوجه‌ها در آن بچینید. جوجه‌ها معمولا آب می‌اندازند. اگر اجازه بدهید کمی آبپز شوند، به سود خودتان کار کرده‌اید.
وقتی آب جوجه تمام شد، دقت کنید که دو طرف گوشت طلایی شده باشد. بعد از این آنها را از روغن بیرون بیاورید، روی جوجه‌ها را رب انار بریزید و با جعفری تزیین کنید و بر سر سفره بیاورید.


نکته

تفاوت اول این غذا جوجه کباب زعفرانی آن است که پیاز و زعفران ندارد؛ اما اگر دوست داشتید می‌توانید زعفران و پیاز هم بزنید چون خوشمزه‌تر می‌شود.
تفاوت دوم این است که معمولا خورندگان این غذای محلی یک کاسه رب انار هم کنار دستتان بگذارند و به عنوان سس و مزه غذا از آن در هنگام خوردن بهره می‌برند.
رسم است که اکبرجوجه را با پلو زعفرانی می‌خورند. هرچند پلو سفید هم بد نیست. اما برای درست کردن پلو زعفرانی، باید پلو کته درست کنید. اگر چنین قصدی داشتید یادتان باشد وقتی آب برنج در حال حباب زدن است، زعفران دم کرده را اضافه کنید. (همشهری)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها