تاخیر در پرواز با یک برنامک

با آمدن آیپد و شناخت توانایی‌های آن به‌عنوان یک گجت هوشمند، این محصول عجیب آقای جابز به‌عنوان اولین گجت راه خود را به کابین پرواز هواپیماهای مسافرتی آمریکا باز کرد.
کد خبر: ۷۹۷۵۸۲
تاخیر در پرواز با یک برنامک

این اقدام که با استقبال زیاد خلبان‌های آمریکایی نیز روبه‌رو شد، برای حذف کیف مخصوص دست و پاگیر و ۱۵ کیلویی خلبانی بود که از کاغذهای پرواز و اسناد چاپی پر شده بود. پس از آن خلبان‌ها دیگر مجبور به حمل این کیف نبودند و فقط با استفاده از آیپدی که در جایگاه مخصوص خود جا خوش کرده بود، مسیریابی می‌کردند. حال با گذشت چند سال استفاده از این ابزار در مسافرت‌های هوایی، این فناوری برای اولین بار مشکل‌ساز و باعث تاخیر در پرواز چند هواپیما شد.

داستان از این قرار است که هفته گذشته شماری از خلبان‌ها برای ارتباط و استفاده از اپلیکیشن خود روی آیپد با مشکل روبه‌رو شدند. این اختلال که دلیل آن هنوز مشخص نشده، باعث شد بیشتر خلبان‌ها با مشکل روبه‌رو شده و نتوانند مسیر پرواز خود را با استفاده از اپلیکیشن جستجو کنند و در نهایت با کمی تاخیر پرواز کردند. این تاخیر که دقایق اندکی به طول انجامید، هواپیمایی آمریکا را به انتشار بیانیه‌ای برای عذرخواهی از مسافران واداشت.

کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها