سرانجام دادگاه‌های آمریکا مجوز استفاده از ابزارهای الکترونیکی در پرواز را صادر کردند

استفاده از تلفن همراه و تبلت در هواپیما قانونی شد

دعوای حقوقی بر سر ابزارهای الکترونیکی همراه در هواپیما با رای مبنی بر استفاده از این ابزارها در طول فرایند بلند شدن و نشستن هواپیما همراه شد.
کد خبر: ۷۹۷۰۸۸
استفاده از تلفن همراه و تبلت در هواپیما قانونی شد

جام جم کلیک: هر یک از ما در نخستین تجربه پروازی خود شاهد این بودیم که مهمانداران، خلبان و حتی نشانه‌های داخل هواپیما نیز به شدت بر روی عدم استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی در طول پرواز تاکید دارند. این فرایند به تدریج کمی تلطیف شده و به قراردادن تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌ها در وضعیت پرواز، تغییر یافت ولی همچنان در فرایند بلند شدن و فرود آمدن هواپیما، اجازه استفاده از هیچ دستگاه الکترونیکی برای مسافران وجود نداشت.

دو سال پیش بود که در ایالات متحده آمریکا، سازمان مدیریت هوانوردی آمریکا اقدام به انتشار بیانیه‌ای مبنی بر مجاز بودن استفاده از این ابزارها در هنگام پرواز کرد ولی این امر تا به امروز در وضعیت تعلیق قرار داشت زیرا موسسه خدمات پروازی آمریکا به سرعت نسبت به آن واکنش نشان داده و در نتیجه نیز یک دادگاه طولانی شکل گرفت. این موسسه معتقد بود که وضع کردن این قانون خارج از محدوده اختیارات سازمان مدیریت هوانوردی است و علاوه بر آن استفاده از تلفن همراه در هنگام بلند شدن و نشستن موجب می‌شود تا افراد به دستورات ایمنی بی‌توجه باشند.

پس از گذشت مدت بیش از یک سال در دادگاه، سرانجام حکم نهایی بر ابقای این قانون و لازم‌الاجرا بودن آن تعیین شد و در نتیجه از این پس تمامی مسافران در ایالات متحده حق دارند تا در هنگام بلند شدن و نشستن پرواز خود نیز از دستگاه‌های الکترونیکی استفاده کنند.

البته این قانون در حال حاضر تنها شامل کشور آمریکا می‌شود و کشورهای دیگر قانون مخصوص به خود را دارند، بنابراین بدانید که اگر در پروازهای داخلی ایران و در هنگام بلند شدن و نشستن هواپیما از دستگاه‌های الکترونیکی استفاده کنید آنگاه ممکن است مجبور به پرداخت خسارت مالی سنگینی شوید.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها