همه چیزهایی که در اطراف خود مشاهده می‌کنید را به دکمه ماوس یا صفحه کلید تبدیل کنید

همه چیز را به دکمه ماوس یا کیبورد تبدیل کنید

محصولی به نام Makey Makey Go موجب می‌شود تا بتوانید با یک آچار سوسماری و یک مبدل یو‌اس‌بی، تقریبا هر چیزی که در اطراف خود می‌بینید را به یک دکمه صفحه کلید یا ماوس تبدیل کنید.
کد خبر: ۷۹۷۲۶۹
همه چیز را به دکمه ماوس یا کیبورد تبدیل کنید

جام جم کلیک: شرکت‌های مختلفی به ساخت ابزارهای جانبی برای کامپیوترها دست می‌زنند ولی شاید در میان این ابزارها کمترین میزان خلاقیت ممکن به چشم بخورد و به طور قطع بیش از 99 درصد محصولاتی که در بازار مصرف در رده صفحه کلید و ماوس به مشتریان ارائه می‌شوند، دارای فرمت یکسانی بوده و از یک ساختار یک شکل استفاده می‌کنند. البته در این میان موارد استثنایی نیز وجود دارند که نمونه آن را می‌توان محصولی با نام Makey Makey Go دانست.

این محصول دارای مکانیزم بسیار ساده‌ای است ولی در عین حال از عملکرد بسیار متفاوتی بهره می‌برد. ساختار کلی Makey Makey Go از یک مبدل یو‌اس‌بی و کابل‌هایی که در دوسوی خود به گیره‌های سوسماری مجهز هستند بهره می‌برد و همانطور که مشاهده می‌کنید، هیچ چیز پیچیده‌ای در ساخت آن به کار نرفته است ولی عملکرد آن شگفت انگیز خواهد بود.

کافی است تا مبدل را به کامپیوتر خود متصل ساخته و بعد با کمک گیره سوسماری مورد نظر، این مبدل را به شیء مورد نظر خود متصل سازید. پس از این کار با ورود به کامپیوتر خود و فشردن دکمه موجود بر روی مبدل می‌توانید شاهد نصب نرم‌افزار مربوطه باشید و پس از این کار می‌توانید تعیین کنید که شیء متصل شده برای شما حکم چه دکمه‌ای را داشته باشد.

برای نمونه اگر مانند شکل، این دستگاه را به ژله وصل کنید و آن را به عنوان دکمه F5 تعیین کنید، با ضربه زدن بر روی ژله می‌توانید شاهد رفرش شدن (refresh) مرورگر وب خود باشید. مسلما این محصول برای کاربری‌های روزانه چندان مطلوب نیست ولی اگر دوست دارید از کامپیوتر خود تجربه‌ای متفاوت را داشته باشید می‌توانید با پرداخت تنها 19 دلار، Makey Makey Go را خریداری کنید.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها