جام جم کلیک: تحلیلها نشان دادهاند که عامل اصلی بیشتر تصادفهای رانندگی در جهان، اشتباهات انسانی است و این اشتباهها در هر سال موجب ایجاد میلیونها دلار خسارت مالی و متاسفانه در بسیاری از موارد، خسارتهای جانی میشود. دانشمندان با بررسی این ساختارها این ایده را مطرح کردند که اگر هوش مصنوعی به جای انسان بتواند کنترل خودروها را برعهده بگیرد آنگاه میتوان انتظار داشت که این تصادفها به طور چشمگیری کاهش پیدا کنند و این ایده در نهایت به ساخت خودروهای بدون نیاز به راننده منتهی شد.
این خودروها سرانجام و پس از کشمکشهای فراوان به صورت آزمایشی روانه خیابانهای برخی از شهرهای جهان شدند که مهمترین آنها شهرهای ایالات کالیفرنیا در ایالات متحده آمریکا هستند ولی در مدت زمان کوتاهی که از شروع این عبورهای آزمایشی میگذرد شاهد این هستیم که این ماشینها در سطحی قابل توجه، با تصادف روبرو شدهاند، البته تصادفهایی که علت آن اشتباه انسانی نبوده است.
بر اساس گزارشهای گرفته شده از این خوردوها شاهد این هستیم که 4 مورد تصادف در ماشینهای بدون راننده گزارش شده است که این آمار بر اساس تعداد 50 خودروی موجود در این ایالت بیانگر آمار 8 درصدی تصادف توسط هوش مصنوعی کنترل کننده این خودروها است.
این آمار نشان میدهد که این ماشینها تا رسیدن به مرحلهای که بتوان بهصورت کامل به آنها اعتماد کرده و خیابانها را به آنها سپرد، مسیری طولانی را در پیش دارند و دانشمندان باید تلاش بیشتری برای امن سازی این ساختارها به خرج بدهند زیرا با شرایط فعلی اگر این آمار به تعداد بالاتری از خودروها در خیابانهای جهان تعمیم داده شود آنگاه میتوان خطر این ماشینها را در سطح جدیتری درک کرد.
آناهیتا عیوضخانی
جام جم کلیک
بازگشت ترامپ به کاخ سفید چه تاثیری بر سیاستهای آمریکا در قبال ایران دارد؟
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
رضا جباری: درگفتوگو با «جام جم»:
بهتاش فریبا در گفتوگو با جامجم: