شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۷۹۶۸۳۴
اظهارات جدید یک مفتی در مورد ولادت حضرت علی

اظهارات جدید یک مفتی در مورد ولادت حضرت علی

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: اظهارنظر یکی از مفتیان وهابی پاکستان درخصوص چگونگی ولادت امام علی(ع) باعث اعتراض مسلمانان این کشور شد. به گزارش افکارنیوز، «مفتی نعیم» رئیس مدرسه علمیه «جامعه بنوری» از معروف‌ترین مدارس تکفیری‌های دیوبندی در پاکستان اخیراً گفت امام علی(ع) در کعبه بدنیا نیامده، بلکه ایشان در شعب ابی طالب بدنیا آمده است. این اظهارنظر که برخلاف اسناد قطعی تاریخی مورد قبول شیعه و سنی است، سبب شد مسلمانان پاکستان دست به اعتراض و شکایت بزنند. همچنین شیعیان این کشور برای ثبت شکایتی درخصوص تحریف تاریخ اسلام به پلیس و دادگاه مراجعه کردند. بنابر این گزارش، رهبر حزب تحریک عوامی و از عالمان برجسته اهل سنت پاکستان نیز به این اظهارنظر اعتراض کرد. طاهر القادری، تصریح کرد: افرادی همچون مفتی نعیم با چنین اظهارات تکفیری، سبب می‌شوند نام مفتی در میان مردم بی‌اعتبار شود.

دستگیری گروهک تروریستی در آلمان

جمهوری اسلامی آورده:رسانه‌های آلمانی گزارش دادند اعضای گروهک تروریستی تندرو که برای حمله با بمب‌هایی به مساجد طرح‌ریزی می‌کردند بازداشت شدند. مجله اشپیگل نوشت: مسئولان ذی‌ربط در آلمان مکالمات اعضای گروهک مذکور را شنود کردند و متوجه شدند که آنها در مورد به کارگیری میخ‌ها برای افزایش قدرت تخریبی بمب‌هایی صحبت می‌کردند که می‌خواستند در حملات به مساجد و مراکز کسانی که خواهان پناه هستند، استفاده کنند. این مجله نوشت: مواد منفجره‌ای که در مورد آنها صحبت می‌شد بسیار زیاد بود و می‌توانست یک خودرو را به آسانی منفجر کند. دستگیر شدگان، سه مرد و یک زن با تابعیت آلمانی هستند.

واشنگتن با اعدام شیخ نمر مخالفت نکرده

جمهوری اسلامی نوشت:منابع دیپلماتیک اروپایی در بروکسل به شبکه خبری نهرین نت گفتند: ریاض به واشنگتن اعلام کرده که شیخ باقر نمر النمر روحانی انقلابی شیعی را روز 24 اردیبهشت، اعدام خواهد کرد و واشنگتن نیز تاکنون با این موضوع مخالفتی نکرده است. این منابع افزودند: دستگاه‌های اطلاعاتی اروپایی طی دو روز گذشته اطلاعاتی را رصد کردند که منبع آن دربار پادشاه سعودی است و این اطلاعات نشان می‌دهد که محمد بن نایف ولیعهد عربستان گفته است: اکنون فرصت برای رهایی از شیخ نمر النمر فراهم است زیرا هم اکنون ذهن مردم عربستان سخت مشغول جنگ علیه یمن می‌باشد. صاحبنظران عربستانی می‌گویند سران دولت عربستان در شرایطی که گرفتار جنگ در یمن هستند مرتکب چنین اقدامی نخواهند شد.

عربستان سیبیل مالزی را چرب کرد

روزنامه جمهوری اسلامی آورده: افرادی از نیروی هوایی مالزی دیروز برای مشارکت در ائتلاف ضد یمنی به رهبری عربستان وارد پایگاه هوایی عربستان شدند. خبرگزاری رسمی عربستان (واس) اعلام کرد پس از سنگال که هفته گذشته با اعلام وزیر خارجه این کشور به ائتلاف پیوست، مالزی دوازدهمین کشوری است که به این ائتلاف ملحق می‌شود. وزارت دفاع عربستان نیز اعلام کرد «مرکز فرماندهی ائتلاف عربی مقدمات پیوستن سربازان مالزیایی و سنگالی را آماده و همچنین مشخصات و ابعاد ماموریت‌هایی را که برعهده آنان گذاشته خواهد شد تبیین خواهد کرد.» گفته می‌شود تاخیر 45 روزه مالزی در پیوستن به جنگ در یمن به خاطر انتظاراتی بود که سران این کشور از آل سعود داشتند و اکنون که آل سعود، سبیل آنها را چرب کرده، به درخواست آنها پاسخ مثبت داده‌اند.

کهولت سن پادشاه سعودی و احتمال تکرار حرف‌های نسنجیده

جمهوری اسلامی نوشت: یک منبع آگاه و نزدیک به دربار سعودی در توئیتر از توصیه امیر کویت به ملک سلمان پادشاه عربستان به عدم سفر به آمریکا برای شرکت در اجلاس سران کشورهای عربی در کمپ دیوید خبر داد. این منبع آگاه علت توصیه امیر کویت به ملک سلمان را کهولت سن پادشاه سعودی و احتمال تکرار حرف‌های نسنجیده وی در اجلاس و در حضور رسانه‌ها دانست چرا که وی قبلاً و در حضور همتایان خود، با رسانه‌های گروهی حرف‌های بی‌سر و ته مطرح کرده بود. چندی پیش نیز وزیر اطلاع‌رسانی سعودی در ابلاغیه‌ای به رسانه‌های گروهی این کشور، آنها را از بازنشر صحبت‌های همراه با تپق ملک سلمان منع کرده بود و از آنها خواسته بود روی جملات حساب شده و بیانیه‌های دربار که توسط تنظیم کنندگان سخنرانی‌های پادشاه سعودی نگاشته می‌شود، تاکید کنند و آن جملات را بازتاب دهند.

روایت مشاور روحانی از رانت ارزی دولت سازندگی و اصلاحات

روزنامه کیهان نوشت:مشاور ارشد رئیس‌جمهور گفت رانت‌های ارزی از دهه 70 شروع شد.

اکبر ترکان در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران و در همایش موسوم به «منوهای گمشده» اظهار داشت: دولت‌ها تلاش می‌کنند ارز را نگه دارند تا اقتصاد با تورم مواجه نشود، همین‌جاست که رانت‌ها آغاز می‌شود. هرگاه درآمد ارزی‌ ما زیاد بوده و آن را به اقتصاد کشور تزریق کردیم، موجب فسادی شده که این فساد ناشی از چند نرخی شدن ارز بوده است.

وی گفت: دهه 70 ما سه نرخ ارز داشتیم؛ چند نرخی بودن ارزی باعث می‌شود برخی به تخصیص ارز اقدام کنند، اما سوال این است که یک فرد چقدر توانایی دارد بدون لغزش تا آخر راه به حرکت خود ادامه دهد؟ به نظر من اگر فیل هم باشد، در این بین به زانو در می‌آید.

مشاور رئیس‌جمهور تاکید کرد: برخی می‌گویند ورود کالایی ممنوع است؛ مگر اینکه مجوز بدهند. همین صحبت باعث شده قلم کارمند ارزش میلیاردی به خود بگیرد. افراد کمی هستند که در این بین نمی‌لغزند. هر کجا رانتی تعبیه شود، نمی‌توان گفت فرد رانت‌جو مشکل داشته است. به هر حال افراد به دنبال منافع خود هستند، فردی که این رانت را ایجاد کرده، مقصر است.

اشاره ترکان به دهه 70، اشاره به دوره مدیریت دولت‌های سازندگی و اصلاحات است که خود وی نیز جزو وزرای دولت بوده است.

بابک زنجانی از متهمان مفاسد اقتصادی سی‌ام شهریور 1392 در مصاحبه با نشریه زنجیره‌ای آسمان (وابسته به کارگزاران) به نحوه استفاده از امتیازها و پولدار شدن خود از 20 سال پیش (72-73) اشاره کرد. او گفته بود «زمانی که در پادگان ولی‌عصر تهران سرباز بودم، آقای هاشمی رفسنجانی برای بازدید به آنجا آمدند، گفتند تعدادی سرباز برای ریاست‌جمهوری، بانک مرکزی و جاهای مختلف انتخاب کنند. وقتی به عنوان سرباز به بانک مرکزی رفتم گفتند شما باید به عنوان راننده، آقای نوربخش را جا به جا کنید. حدود 5 ماه از سربازی‌ام مانده بود. من در دفتر آقای نوربخش کار ثبت نامه‌ها را انجام می‌دادم، بعد هم رانندگی آقای نوربخش را می‌کردم. بعد از خدمت... آقای نوربخش 4-5 جا را انتخاب کرده بود و برای کنترل بازار به آنها دلار می‌داد تا در بازار پخش کنند. دلار 300 تومان بود و همه می‌گفتند دلار می‌خواهد هزار تومان شود. مردم می‌رفتند شب تا صبح در صف بانک‌ها می‌خوابیدند تا دلار بگیرند و در بازار بفروشند. آقای نوربخش به من گفت شما هم بیا در این مجموعه‌هایی که دارند دلار تزریق می‌کنند و 4 یا 5 نفر بودند، کار کن. اولین روز 17 میلیون دلار ارز در بازار توزیع کردم و اولین کارمزد من هم 17 میلیون تومان ] 2دهه پیش [بود. با آن پول هم یک دفتر در میرداماد ]خیابانی که بانک مرکزی نیز همان‌جاست[ خریدم. هر روز دلار می‌گرفتم و در بازار می‌فروختم. (درباره عکس با هاشمی و خاتمی و روحانی) من پیش این آقایان رفتم تا جایزه بگیرم... تا حالا سه چهار بار آقای هاشمی را از نزدیک دیده‌ام. بعد از انتخابات خدمت ایشان رفتم و توضیحی درباره کارهایم به ایشان دادم. بیشتر از 8 سال است که عکس ایشان در اتاقم هست.»

وقتی عارف درباره مجلس ششم به اوت زد

روزنامه کیهان نوشت:محمدرضا عارف می‌گوید در انتخابات امسال باید مجلس ششم تکرار شود.

وی در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون اصلاح‌طلبان جلسات متعددی برای تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری برگزار کرده‌اند که امیدواریم در انتخابات امسال، چینش سیاسی مجلس ششم تکرار شود.

وی در پاسخ به این سوال که رویکرد انتخابات اصلاح‌طلبان در سال جاری چیست، افزود: در سال 92 این رای اصلاح‌طلبان بود که به صندوق اعتدالیون ریخته شد و افتخار اصلاح‌طلبان این است که تا امروز به هیچ وجه از دولت سهم‌خواهی نکرده‌اند.

عارف درخصوص عملکرد دولت روحانی نیز افزود: دولت هنوز به تمام شعارهای خود و از جمله پایان حصر عمل نکرده و از دکتر روحانی به عنوان رئیس شورای امنیت ملی توقع داریم جدی‌تر وارد قضیه شود. در عین حال کاهش نرخ تورم، افق جدید و روشن در توسعه روابط خارجی با کشورهای جهان و پیگیری رانت‌خواری از جمله رفتارهایی است که کارنامه دولت را مثبت کرده است.

اظهارات آشفته و نسنجیده عارف در زمینه ابراز امیدواری به تکرار مجلس ششم در حالی است که طی یکی دو سال اخیر حتی افراطیونی مانند عبدالله نوری، محمد قوچانی، عبدالله ناصری و... بارها تصریح کرده‌اند مایل به تکرار مجلس ششم نیستند. مجلس ششم نماد سیاسی‌کاری و باند بازی و بی‌اعتنایی به مردم در ازای اولویت قرار دادن خواسته‌های چند گروهک بود و تا مرز برخی خیانت‌های بزرگ نظیر انتشارنامه جام زهر و لزوم تسلیم در برابر آمریکا، تحصن و تهدید به استعفاء... پیش رفت و حتی در آغاز مذاکرات هسته‌ای، ابزار چانه‌زنی طرف غربی برای فشار به هیئت مذاکره‌کننده ایرانی بود! غربی‌ها می‌گفتند در حالی که مجلس ششم طرح 3 فوریتی برای تصویب خواسته‌های ما دارد، ادعای مقاومت و مخالفت شما بی‌پشتوانه است! به دلیل همین خوش‌خدمتی‌ها بارها مقامات اروپایی و آمریکایی از مدعیان اصلاح‌طلبی در مجلس ششم اعلام حمایت صریح کردند. برخی از تندروهای مجلس ششم از کشور گریخته و در آمریکا و اروپا پناهندگی گرفتند.

گفتنی است پس از رفتار تحقیر‌آمیز اصلاح‌طلبان با عارف در انتخابات 92 به نظر می‌رسد وی به دنبال جلب توجه افراطیون مدعی اصلاحات به هر قیمت است. او تبلیغات انتخابات مجلس را از حدود یک سال پیش (2سال مانده به انتخابات) آغاز کرد!

شورای راهبردی اصلاح‌طلبان خودش راه انحرافی است

روزنامه کیهان نوشت:قائم مقام حزب نیمه تعطیل اعتماد ملی گفت شورای راهبردی اصلاح‌طلبان را مسیرانحرافی می‌داند.

به گزارش خبرنگار خبر آنلاین، رسول منتجب‌نیا در نشست خبری با اشاره به فعالیتهای حزب اعتماد ملی در آستانه انتخابات مجلس دهم خاطرنشان کرد: براساس اساسنامه این حزب در غیاب دبیرکل، مدیریت فعلی این حزب با اختیارات کامل به قائم مقام تفویض شده و تصمیمات این تشکل سیاسی براساس خرد جمعی و با رأی اکثریت اعضای شورای مرکزی حزب قابل اجراست.

وی تصریح کرد: شورای مشورتی که این روزها در رسانه‌ها مطرح شده است را مسیر انحرافی می‌دانم و مطمئن هستم که تلاش این دوستان نه تنها به نتیجه نمی‌رسد که اگر به فعالیت خود ادامه دهند، منجر به دو دستگی و در نهایت شکست اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده خواهد شد.

بنابر برخی گزارش‌ها، شماری از اعضای حزب اعتماد ملی در انتخابات سال 88 به جای دبیر کل حزب (کروبی) به موسوی رأی دادند.

مسیر انحرافی خواندن شورای موسوم به شورای راهبردی اصلاح‌طلبان در حالی است که این شورا فروردین ماه امسال به ریاست موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات و محمدرضا عارف، مرتضی حاجی، حسین مرعشی، محسن رهامی، احمد حکیمی‌‌پور، علی صوفی، عبدالله ناصری، حسین کمالی،‌مرتضی مبلغ، آذر منصوری، و محمود میرلوحی، راه‌اندازی شد.

کاسبی خبرنگاران زنجیره‌ای از ایجاد التهاب در بازار بورس

کیهان نوشت:یک روزنامه زنجیره‌ای فاش کرد برخی روزنامه‌نگاران شبه اصلاح‌طلب به خاطر منافع شخصی به التهابات و هیجانات غیرواقعی در بورس دامن می‌زنند.

روزنامه شرق به قلم غلامحسین دوانی کارشناس ارشد بازار سرمایه، درباره رشد حبابی بورس طی چند سال گذشته خصوصا پس از توافق ژنو نوشت: اینجانب همان موقع که شاخص، فارغ از مؤلفه‌های اقتصادی، بنا به «سیاست شاخص‌سازی» به سمت حبابی شدن پیش می‌رفت، در دو مقاله مفصل که در بیشتر روزنامه‌های کشور درج شد، هشدار دادم:‌«فقط به فکر مدیریت چند صباحی خود نباشید و نگران بازار باشید!» علاوه بر اینکه به طور صریح اعلام کردم: «موضوع هشدار در مورد شاخص بورس تنها به موارد فوق محدود نبوده و نیست، همچنین در مصاحبه‌های مطبوعاتی نیز کوشش کردم به طریقی به مسئولان بازار سرمایه و بازیگران بازار هشدار دهم که نمی‌توان در اقتصاد بیمار، به بورس سالم دست یافت!».

به گزارش مشرق، نویسنده روزنامه شرق در ادامه تصریح می‌کند: فارغ از اینکه اساساً کسانی که مدعی هستند دغدغه بورس دارند، عموما فردی‌نگر و شخصی و بعضا عوامل رسانه‌ای سهم‌بازان یا خود سهم‌بازانی هستند که به هیچ‌وجه به چیزی جز بالا رفتن قیمت سهام، به هر طریق ممکن، حتی با شایعه سازی توجه ندارند، برخی رسانه‌های اقتصادی هم که مسئولیت رسانه‌ای آنها نشر اخبار بازار و تلطیف فضای سرمایه‌ای است، در فضاسازی حبابی بازار سرمایه مشارکت فعال داشته و مثلا یکباره مدعی می‌شوند «کاروان‌های سرمایه‌گذاران خارجی در فرودگاه‌های بین‌المللی به صف ایستاده‌اند تا خروارها سرمایه به ایران انتقال دهند! و کوشش دارند با جوسازی به طریقی شاخص بازار را بالا برند تا بلکه سهام فلان خبرنگاری که متاسفانه مسئول صفحه بازار سرمایه است، به فروش رود!».

طبیعی است پس از چند روزی که هیچ هواپیمای خارجی به کشور وارد نشود، واحدی هم برای سرمایه‌گذاری حتی اعلام آمادگی نکند، دوباره شاخص سقوط کند! حتی با رفع یکباره همه تحریم‌ها (که به نظر در کوتاه مدت غیرممکن می‌رسد)، اقتصاد بی‌جان شده نیازمند خانه تکانی اساسی در سطوح مدیریتی فعلی و استفاده از نیروهای کارآمد و مبتکر از یک طرف و قانونمند کردن بستر مناسبات اقتصادی از طرف دیگر است که آن هم در کوتاه مدت و با صدور بخشنامه غیرممکن است.

دوانی نوشت: انتظارات غیرواقعی می‌تواند یکی، دو روز و حتی یکی، دو ماه شاخص را به صورت مصنوعی بالا نگه دارد. اما وقتی واقعیت‌ها بر انتظارات غیرمنطقی غلبه کند، شاخص سقوط می‌کند پس چه بهتر که شاخص قلابی بالا نرود توجه مقامات را به جوسازی‌های رسانه‌ای سال 1382 یکی از روزنامه‌های اقتصادی جلب می‌کنم که بعدها با دستگیری یکی از عناصر پشت پرده جوسازی، مشخص شد روزنامه و عنصر یاد شده دغدغه سهام خود و بهره‌برداری از بازار را داشته‌اند.

همزمان روزنامه اعتماد در خبری با عنوان «کلیدی که گره بورس را کور کرد» نوشت: در حالی که بازار سهام در هفته‌های اخیر روندی منفی و نگران‌کننده را دنبال می‌کند، تغییر روند سفارش‌ها، ابطال معاملات و عرضه اولیه پتروشیمی مبین نگرانی‌‌های موجود در بازار را بیشتر کرده و باعث شده اعتماد سهامداران و اهالی بازار سرمایه نسبت به آینده بازار لطمه بیشتری ببیند. این در حالی است که بعد از سقوط بورس در هفته‌های بعد از بیانیه هسته‌ای لوزان، انتظار می‌رفت با کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی و عرضه‌های اولیه روند بازار تغییر کند و در مدار صعود قرار بگیرد.

کلنگ آن 10 هزار پروژه را اجنه زده بودند که نیمه کاره ماند؟

روزنامه کیهان نوشت:معاون اول دولت اصلاحات می‌گوید ما کلنگی نمی‌زدیم مگر اینکه به نتیجه برسد.

به گزارش ایلنا محمدرضا عارف که به بیرجند سفر کرده بود، به همراه حسینی معاون سیاسی استاندار و دیگر همراهان با حضور در قلعه بیرجند به پیاده‌روی اطراف این مجموعه پرداختند.

در جریان سفر عارف کلنگ خانه ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا با حضور وی، دکتر سیاری معاون وزیر بهداشت و درمان و مقامات محلی استان به زمین زده شد.

وی در مراسم کلنگ‌زنی خانه ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا بیرجند، گفت: در دوران اصلاحات ما کلنگی نمی‌زدیم، مگر اینکه به نتیجه برسد. پس باید این پروژه هم به نتیجه برسد.

این اظهار نظر عارف در حالی است که پس از پایان دو دوره دولت اصلاحات (76-84) بالغ بر 10 هزار پروژه عمرانی کلنگ خورده اما نیمه کاره به دولت نهم به ارث رسیده بود.

هراس اسرائیل از سرانجام جنگ سوریه

کیهان نوشت:تحقیق جدید مرکز تحقیقات امنیت ملی رژیم صهیونیستی وابسته به دانشگاه تل‌آویو نشان می‌دهد این رژیم از احتمال سیطره نیروهای دولتی سوریه، ایران و حزب‌الله بر منطقه درعا در سوریه بیمناک است.

به گزارش روزنامه رأی‌الیوم، براساس این تحقیق اگر شهر درعا (در چند کیلومتری اردن) به کنترل سوریه، ایران و حزب‌الله درآید خطری که رژیم صهیونیستی را تهدید می‌کند به یک تهدید واقعی و بسیار خطرناک تبدیل خواهد شد.

این تحقیق اسرائیلی می‌افزاید: اگر جنگ در سوریه به نفع دمشق رقم بخورد اوضاع منطقه ملتهب‌تر از وضعیت فعلی خواهد شد.

براساس این تحقیق، پیروزی نیروهای دولت سوریه در منطقه درعا موجب اطمینان‌بخشی هر چه بیشتر به رئیس‌جمهور این کشور خواهد شد و وی تلاش خود را برای کنترل مناطق جنوبی کشور که مناطق تجاری زیادی در آن قرار دارد و همچنین کنترل حلب، لاذقیه، حماهًْ، حمص، دمشق و درعا معطوف خواهد شد.

علاوه بر این، تحقیق مذکور نشان داد که چنین پیروزی‌ای، همسویی دولت سوریه به ایران و حزب‌الله لبنان را تشدید خواهد کرد، موضوعی که موجب افزایش نگرانی تل‌آویو از حضور نیروهای سوریه، ایران و حزب‌الله در نزدیکی بلندی‌های جولان اشغالی خواهد شد.

به عقیده تهیه‌کنندگان این تحقیق حملات اخیر منسوب به رژیم صهیونیستی بر ضد مواضع استراتژیک سوری که به گفته منابع خارجی برای انتقال سلاح‌های پیشرفته از سوریه برای حزب‌الله در بقاع لبنان صورت گرفت دلیل روشنی بر نگرانی تل‌آویو از ادامه افزایش قدرت تسلیحاتی حزب‌الله است.

سفیر آلمان:رژیم تحریم‌ها از هم پاشیده خواهد شد

روزنامه ایران در ستون دیگه چه خبر نوشت:سفیر آلمان در امریکا پیرامون مذاکره هسته‌ای «1+5» با ایران گفت: «راه‌های جایگزین به جای دستیابی به یک موافقتنامه از طریق مذاکره خیلی جالب نیست. اگرچه ممکن است کنگره امریکا تمایل به اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران داشته باشد اما کشورهای دیگر این روند را دنبال نخواهند کرد.». به گزارش «انتخاب» به نقل از آسوشیتدپرس، «پیتر ویتیگ» سفیر آلمان در امریکا این سخنان را در نشستی در اوهایو بیان کرد و افزود: «رژیم تحریم‌های جهانی از هم پاشیده خواهد شد و باعث به راه افتادن رقابت تسلیحاتی برای دستیابی به سلاح هسته‌ای در منطقه می‌شود.» این اظهارات سفیر آلمان پس از آن مطرح شد که سنای امریکا با رأی اکثریت قاطع، لایحه‌ای را که به کنگره اجازه می‌دهد هرگونه موافقتنامه نهایی با ایران را بررسی یا با آن مخالفت کند، تصویب کرد.

درخواست برخی اعضای کابینه برای اجرای ابلاغیه سال 56

روزنامه خراسان نوشت:در حالی که بر اساس ابلاغیه اول اسفندماه سال 1356 قوه مجریه، مقرر شده بود نسبت به تقسیم و تنظیم ثبت اسناد مربوط به وزارتخانه ها، شرکت های دولتی و شهرداری ها بین دفاتر اسناد رسمی اقدام شود، برخی اعضای کابینه با ارسال درخواستی به هیئت دولت، ضمن مهم خواندن چنین اقدامی، خواستار اصلاح و اجرایی شدن این دستور از حیث ضمانت اجرا و گسترش شمول آن به بخش خصوصی مانند بانک های غیردولتی و برخی موسسات خاص شده اند.

ادامه اعتراض کارگران کنتورسازی

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که منابع خبری در کارخانه کنتورسازی ایران از ادامه اعتراضات صنفی کارگران رسمی این واحد تولیدی خبر می‌دهند. ایلنا نوشت؛ کارگران رسمی کارخانه کنتور‌سازی ایران در قزوین که تعداد آنها ۴۰ نفر است از روز نوزدهم اردیبهشت ماه با اجتماع در دفتر مدیریت کارخانه خواستار دریافت معوقات مزدی خود و سایرهمکاران قرار دادی و پیمانی شده‌اند. ایلنا نوشت؛کارگران رسمی کنتور‌سازی ایران می‌گویند؛ با وجود آنکه طی دیروز و امروز در محل دفتر مدیریت کارخانه اجتماع کرده‌ایم اما او واکنشی به اجتماع کارگران با سابقه کارخانه نشان نمی‌دهد. کارگران معترض گفتند؛ در کارخانه کنتور‌سازی ایران حدود ۴۸۰ کارگر رسمی، قراردادی و پیمانی شاغلند که از این تعداد فقط حدود ۴۰ کارگر با قرارداد دائمی کار می‌کنند که قدرت بیان مشکلاتشان را دارند. مابقی کارگران که قرارداد موقت هستند، به دلیل نداشتن امنیت شغلی قدرت بیان مطالبات صنفی خود را ندارند. به ادعای کارگران معترض فروردین ماه سال جاری، حدود ۱۷۰ نفر از کارگران قراردادی و پیمانی کارخانه کنتور‌سازی ایران به دلیل پیگیری مطالبات معوقه خود، پس از اتمام اعتبار قراردادهای کارشان، اخراج شدند.

علت تغییر ساختمان حافظ منافع آمریکا در ایران

آرمان نوشت:شنیده شد که معاون پارلمانی وزارت خارجه در پاسخ به تذکر نماینده شهربابک توضیح کوتاهی را درباره تغییر ساختمان استیجاری دفتر حافظ منافع آمریکا در ایران مطرح کرد. حسین فتاحی، نماینده شهربابک در مجلس در تذکری شفاهی اظهار کرد: جریان دفتر حافظ منافع آمریکا که در ساختمان مستقل شروع به کار کرده است، چیست؟ وی افزود: ما با آمریکا هیچ رابطه‌ای نداریم و به نظر می‌رسد این اقدام مقدمه‌ای برای جاسوسی باشد. در ادامه این جلسه، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، نایب‌رئیس اول مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست ساعتی از صحن علنی را بر عهده داشت، در پاسخ به تذکر این نماینده مجلس گفت: آقای قشقاوی معاون پارلمانی وزارت خارجه در این باره به بنده توضیح دادند که موضوع تغییر ساختمان استیجاری دفتر حافظ منافع آمریکا در ایران بوده و امر حاشیه‌ای نداشته است.

تردد رضازاده به ساختمان ولنجک

روزنامه آرمان نوشت: از یکی از همسایه‌ها در کوچه روبه‌رویی دفتر ولنجک، پیش از آنکه وارد خانه‌اش شود، می‌پرسم: می‌دانید دفتر احمدی‌نژاد اینجاست؟ می‌داند و احمدی‌نژاد را هم هرازگاهی می‌بیند، اما چیز بیشتری نمی‌گوید. پیرمردی هم از سال 46 ساکن ولنجک است. او نیز احمدی‌نژاد را دیده است که به این ساختمان می‌آید. پیرمرد می‌گوید: «این ساختمان قبلاً استخر بود و کسی از آن استفاده نمی‌کرد تا دو سال پیش که تعمیراتی انجام دادند و شد دفتر احمدی‌نژاد». محمد رفت‌وآمدهای بسیاری را به این ساختمان دیده است، او حتی حسین رضازاده را هم دیده است که به دفتر رئیس‌جمهوری سابق می‌رفته. محمد می‌گوید: «می‌گویند دفتر دانشگاهی احمدی‌نژاد اینجاست». خودروهایی را که کنار خیابان پارک شده است، نشان داده و ادامه می‌دهد: «همه اینها مربوط به دفتر احمدی‌نژاد است».

چند غیر ایرانی در اوین؟!

آرمان نوشت:شنیده شد که بیش از 170 مددجوی خارجی از 25 کشور جهان در بازداشتگاه اوین تحمل حبس می‌کنند که اکثر آنها آفریقایی‌تبار هستند. آفتاب نوشت؛ در راستای رفع نیازهای فرهنگی و آموزشی مددجویان خارجی محبوس در بازداشتگاه اوین، کلاس‌های آموزشی به زبان انگلیسی برگزار می‌شود. این کلاس‌ها با هماهنگی‌های انجام شده با موسسه دارالحکمه که از اساتید بین‌المللی و مسلط به زبان‌های خارجی استفاده می‌کند، آغاز شده‌اند. درحال حاضر دکتر مومنی‌ها از اساتید این موسسه، یک روز در هفته در جمع این مددجویان حضور یافته و به آموزش‌های عقیدتی و مذهبی به زبان انگلیسی می‌پردازد. با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده تعداد این جلسات در آینده افزایش یافته و از اساتید بیشتری استفاده خواهد شد.

پیگیری شکایت توکلی از مشایی

آرمان نوشت:شنیده شد که نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت که رسیدگی به شکایت مشایی و برخی از همکارانش از او در مرجع قضایی به جریان افتاده است. آفتاب نوشت؛ احمد توکلی اظهار کرد: یکشنبه هفته آینده ساعت 9 و نیم صبح با حضور در مرجع قضایی پاسخگوی شکایت مشایی و همکارانش از بنده که در دستور کار قوه قضائیه قرار گرفته است، خواهم بود تا مستندات خود از تخلفات وی و همکارانش را به دادگاه عرضه کنم.

نظر شخصی ‌ام را گفتم!

آرمان آورده:شنیده شد که حسام‌الدین آشنا گفت: «تصمیمات دولت توسط سخنگوی دولت اعلام می‌شود و اظهارات من در گفت‌وگوی اخیرم یک تحلیل شخصی است و من به عنوان یک تحلیلگر سیاسی این موضوع را عنوان کرده‌ام و هیچ تصمیمی در دولت در این مورد گرفته نشده است». وی افزود: سایر دولتی‌ها هم خبر از چنین تصمیمی ندارند و حالا یک زمزمه بدون متولی در میان دولتی‌ها افتاده و آن هم ترمیم کابینه است. دیروز برخی رسانه‌ها به نقل از آشنا نوشته بودند برخی وزیران و استانداران تغییر خواهند کرد.

پلمب باشگاه رزمی مختلط در تهران

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که یک باشگاه رزمی در تهران که به صورت مختلط فعالیت می‌کرد، پلمب شد. تسنیم نوشت؛ به دنبال اطلاع یافتن مراجع قضایی از فعالیت یک باشگاه رزمی در خیابان شهید مرتضی فیاضی (فرشته) در تهران به صورت مختلط، روز شنبه این باشگاه مورد بازرسی قرار گرفت و پس از بازدید میدانی پلمب شد. پرونده مربوط به این باشگاه‌ها در شعبه ویژه جرایم ورزشی در دادسرای فرهنگ و رسانه مورد بررسی قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها