چنانچه جزو توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای سیستم‌عامل آی.او.اس هستید، حتما می‌دانید برای دسترسی به برخی امکانات سیستم‌عامل همچون موقعیت، تصاویرو میکروفن نیازمند اخذ مجوز دسترسی از کاربر پیش از اجرای نرم‌افزار هستید.
کد خبر: ۷۹۶۶۸۸
اخذ مجوز دسترسی هنگام توسعه برنامه‌های iOS

هنگامی که کاربر نهایی هریک از گزینه‌های موردنظر شما را انتخاب کند نیز ‌باید نرم‌افزار شما با امکاناتی که برای آن در نظر گرفته‌اید قابل اجرا باشد. در این شرایط شما باید نرم‌افزارتان را با مجوزهای دسترسی متفاوت بررسی کنید و متاسفانه یکی از مشکلاتی که در این راه وجود دارد، ثبت دسترسی ارائه شده به یک برنامه در سیستم‌عامل آی.او.اس است.

به این ترتیب شما فقط یک‌بار می‌توانید با یک مجوز دسترسی، نرم‌افزارتان را آزمایش کنید و در صورتی که برنامه را حذف و دوباره آن را نصب کنید همان دسترسی که قبلا به برنامه داده‌اید توسط سیستم‌عامل استفاده می‌شود. اگر توسعه‌دهنده برنامه‌های آی.او.اس هستید و همچنان روشی برای رفع این مشکل را جستجو می‌کنید، از ترفند زیر کمک بگیرید:

توجه: این روش در آی.او.اس 3/8 تست شده و با اجرای آن، تنظیمات مربوط به همه برنامه‌های نصب شده روی دستگاه شما بازنشانی می‌شود.

1 ـ در آیفونی که از آن برای تست برنامه کمک می‌گیرید به Settings مراجعه کنید.

2 ـ بخش General را فشار داده و پس از اسکرول کردن تا انتهای فهرست، روی Reset فشار دهید.

3 ـ از میان گزینه‌های مختلف به‌نمایش درآمده در این بخش، گزینه Reset Location & Privacy حاوی اطلاعات مربوط به سطوح دسترسی درخواستی از سوی نرم افزارهاست. روی این گزینه فشار داده و در پنجره هشدار به‌نمایش درآمده نیز گزینه‌ Reset Settings را انتخاب کنید. (در صورتی که پین‌کد از شما درخواست شد، آن را وارد کنید)

4 ـ از حالا به بعد تنظیمات سطوح دسترسی همه برنامه‌ها بازنشانی شده و هر زمان که دوباره نیازمند اخذ مجوز دسترسی برای یک نرم‌افزار باشید نیز می‌توانید این مراحل را تکرار کنید. فراموش نکنید با هر بار اجرای این روش، همه برنامه‌های نصب شده روی دستگاه شما برای اجرای اولیه‌ خود نیازمند اخذ مجوز دسترسی خواهند بود.

کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها