فعال شدن هیات «تثبیت قیمت‌ها» در دولت یازدهم

ضوابط قیمت‌گذاری کالاها تغییر می‌کند

رئیس اتحادیه بنکداران موادغذایی:

مردم با نخریدن، گرانفروشان را تنبیه کنند

رئیس اتحادیه بنکداران موادغذایی از مردم خواست با نخریدن برخی کالاها گرانفروشان راتنبیه کنند و خود به تعیین‌کننده قیمت در بازار تبدیل شوند.
کد خبر: ۷۹۶۶۵۲
مردم با نخریدن، گرانفروشان را تنبیه کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، قاسمعلی حسنی در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد اظهار کرد: با توجه به فراوانی کالا و عرضه بتدریج به سمتی می‌رویم که مردم تعیین‌کننده قیمت می‌شوند و اگر شهروندان با نخریدن، برخی گرانفروشان را تنبیه کنند، نرخ‌ها نیز ساماندهی می‌شود.

وی به مردم توصیه کرد از خریدهای فله‌ای و انبوه خودداری کنند چون عرضه کافی کالا وجود دارد و خریدهای خرد و تازه را در اولویت قرار دهند.

حسنی گفت: تحلیل بسیار دقیق و جزئی از افزایش قیمت تمام شده کالاها را در زنجیره کامل تولید تا مصرف نهایی اعم از بسته‌بندی، حمل و نقل، هزینه واردات یا تولید داریم و به مردم اطمینان می‌دهیم که عرضه کالاها فراوان است و اکنون مشکل تولید کنندگان و وارد‌کنندگان، یافتن مشتری است.

وی اظهار کرد: ظرفیت و توان ذخیره‌سازی را تا دوره 6 ماهه، یکساله تا 3 ساله هم داریم و اگر مردم خرید خودشان را مدیریت کنند؛ قیمت‌ها به‌طور غیرواقعی نوسان نخواهد داشت و تا پایان سال هم افزایش قیمت نداریم.

حسنی افزود: انتظار داریم مردم تعیین‌کننده قیمت شوند و این فرهنگ در جامعه شکل می‌گیرد.

رئیس اتحادیه بنکداران موادغذایی گفت: عمده خریدن، اشتباه است و فرصت انتخاب را برای دوره‌های بعدی از بین می‌برد، خریدهای هفتگی را در بسیاری از اقلام توصیه می‌کنم تا ثبات بازار هم حفظ شود.

وی قول داد: انبارها تا سه سال بعد هم ذخیره داخلی و خارجی دارد و ما دنبال مشتری می‌گردیم و افزایش قیمت غیر منطقی نخواهیم داشت و امیدواریم مردم نیز از خریدهای غیرضروری و فله‌ای و یکجا و انبوه خودداری کنند.

این مقام صنفی همچنین ازتشکیل بانک اطلاعاتی بیش از ۲۵۰۰ قلم موادغذایی خبر داد و گفت: هیچ‌گونه کمبودی از نظرکالا نداریم و تا سه سال آینده نیاز بازار برنامه‌ریزی و تامین شده است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
۰
۰
پس شما چه كار میكنید....
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
۰
۰
آقای مسئول محترم، تا كی بخاطر .... شما ، مردم خودشون باید حق خودشونو بگیرن؟!!

نیازمندی ها