حشره‌ای که سال‌های سال مهمان تهرانی‌ها خواهد بود

مگس‌های سفید با حمله گروهی به پایتخت، ماندگار شدند

جام جم سرا- با گسترش حشراتی موسوم به «سفید بالک» یا «مگس سفید» در پایتخت، یکی از مسئولان شهرداری تهران گفت: ریشه کن شدن حشرات و آفات غیر ممکن است و این شهر تا سال‌های سال میزبان مگس سفید خواهد بود.
کد خبر: ۷۹۵۸۱۲
مگس‌های سفید با حمله گروهی به پایتخت، ماندگار شدند

محمدعلی شاعری افزود: سفید بالک‌ها یا مگس‌های سفید تابستان سال گذشته در تهران وجود داشتند، اما در حوزه کنترل آفات و حشرات، موضوع ریشه کن کردن معنا ندارد و فقط می‌توان آنها را کنترل کرد.
وی تاکید کرد: شرایط آب و هوایی که به علت خشکسالی پدید آمده بود نیز از دلایل ثانویه هجوم حشرات به فضای سبز شهر تهران شد و خساراتی بر جا گذاشت، اما شهرداری تهران توانست افزایش این حشرات را در حد قابل قبولی مهار کند.


رئیس دفتر محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به اینکه تهران در چند سال آینده هم با این مسئله دست و پنجه نرم می‌کند، افزود: بر این اساس ساز و کاری برای مقابله با این موضوع با مشارکت سازمان پارک‌ها، وزارت جهاد کشاورزی برای تشکیل کارگروه در نظر گرفته شده است. شهرداری تهران با استفاده از آبشویی با محلول‌های بیولوژیک و نصب اتیکت‌های زرد بر روی تنه درختان، جمع‌آوری و معدوم ساختن شاخ و برگ خشک درختان و رعایت سایر اقدامات پیشگیرانه که آسیبی به انسان نمی‌زند و موجب دفع آفات گیاهان می‌شود، اقدامات لازم را انجام می‌دهد.
وی با تاکید بر اینکه بهترین راه برای مقابله با مگس سفید، استفاده از دشمنان طبیعی است، اظهار کرد: با موسسه تحقیقات گیاه پزشکی وارد مذاکره شدیم تا بتوانیم از راه حل‌های طبیعی استفاده کنیم. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها