معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کار پیگیری موضوع ورود اپراتورهای موبایل به حریم خصوصی مشترکان را در دستور کار قرار داده و اعلام کرده که در صورت صحت این موضوع قطعا با اپراتورها برخورد خواهند کرد.
کد خبر: ۷۹۹۹۳۸
پیگیری صحت و سقم ورود اپراتورهای موبایل به حریم خصوصی مشترکان

به گزارش جام جم کلیک: چندی پیش اخباری در سایت‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی باعث تشویش اذهان عمومی شد؛ در این خبر از اپلیکیشن‌هایی نام برده شد که توسط برخی اپراتور‌های موبایل، پس از قراردادن سیم‌کارت، داخل گوشی مشترکان نصب می‌شود و تردیدهایی را مبنی بر ورود اپراتورها به بحث شنودهای قانونی و غیرقانونی به‌وجود می‌آورد.

در این خبر یک کارشناس مدعی شده که همزمان با روشن شدن سیم‌کارت‌ در یک گوشی، نرم افزاری بدون اطلاع صاحب گوشی تحت عنوان «سیم تولکیت»، روی گوشی‌ مشترک نصب می‌‌شود که به طریق عمومی نیز قابل حذف کردن نیست؛ این نرم افزار قادر است تمامی فعالیت‌های گوشی را بدون اجازه صاحب گوشی شنود کند و پیام‌های داخل سیم‌کارت را بخواند یا در هر زمان با دوربین کاربر عکس و فیلم بگیرد.

سیم تولکیت برنامه‌ای است که اپراتورها روی سیم‌کارت‌های خام نصب می‌کنند که پس از فعال شدن سیم‌کارت، از طریق این اپلیکیشن می‌توانند به کاربر پیام‌های اطلاع رسانی بدهند.

در همین راستا، غلامرضا داداش زاده در مورد انتشار اخباری مرتبط با این موضوع در سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر ورود اپراتورهای موبایل به حریم شخصی مشترکان، اعلام کرد:

این موضوع را از طریق امنیت شبکه پیگیری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در این زمینه به اپراتورهای موبایل تذکر داده شده است، گفت:

تا زمانی که صحت و سقم ورود اپراتورها به حریم خصوصی مشترکان که گفته شده از طریق نصب اپلیکیشن روی سیم کارت صورت می گیرد مشخص نشود نمی توان در این مورد نظر قطعی داد.

معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه اپراتورهای موبایل صحت این موضوع را رد کرده‌اند، افزود:

چنانچه این موضوع صحت داشته باشد با اپراتورهای موبایل برخورد خواهد شد.

داداش زاده تصریح کرد:

موضوع از نظر فنی در دست بررسی و پیگیری دقیق است و پس از تهیه گزارش، تصمیمات لازم گرفته می‌شود.

نظر شما در این باره چیست؟

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها