همانگونه که انتظار میرود، تکنولوژی این کامیون همانند بسیاری از اتومبیل های خودران مرسدس شامل سنسور رادار جلو، دوربینهای استریوی فراگیر و سنسورهای مختلف دیگر است که در یک مجموعه فناوری تحت عنوان تکنولوژی پایلوت بزرگراه ارائه میشود.
این تکنولوژی پیش از این بهصورت خفیفتر در کامیون مرسدس بنز اکتروس و فریت لاینر بهصورت یک کروز کنترل تطبیقی پیشرفته نیز نصب شده بود.
سال گذشته نیز مرسدس اولین نمونه از کامیون خودران خود را بهعنوان کامیون آینده 2025 به نمایش درآورده بود.
این فناوری با شبیهسازی جاده و انجام برخی از وظایف رانندگی بهصورت خودکار در بزرگراهها، باعث کاهش خستگی راننده، افزایش ایمنی و بهبود مصرف سوخت و کاهش آلایندگی تا 5 درصد میشود. بررسیها، نشان داده که در حالت رانندگی مستقل، تا 25 درصد میزان خوابآلودگی نیز کاهش مییابد.
در این سیستم، با فعالسازی راننده خودکار، با کمک توابع پیچیده و دیتاهای بهدست آمده از سنسورها و رادار، سرعت و مسیر اتومبیل با ترافیک بهصورت اتوماتیک تنظیم میشود و البته راننده میتواند در هر زمانی کنترل وسیله را در دست بگیرد.
فریت لاینر Inspiration رهبری جریان حمل و نقل خودکار در بزرگراههای آمریکا را با مجوزی که برای رانندگی در ایالت نوادا کسب کرده، بر عهده میگیرد و الهامبخش سایر سازندگان برای ورود به این عرصه خواهد بود زیرا باعث کاهش هزینه حمل و نقل و مالکیت واقعی برای مشتریان نیز میشود.
این کامیون تاکنون بیش از 16 هزار کیلومتر تست را در بزرگراههای آلمان سپری کرده است. با این وجود، این نخستین مجوز برای بهرهبرداری عمومی آن به شمار میرود.(پدال)
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
فؤاد ایزدی، کارشناس حوزه روابط بینالملل در گفتوگو با «جامجم» تشریح کرد
در گفتوگوی «جامجم» با پژوهشگر حوزه ارتباطات و رسانه عنوان شد