نوکیا تصمیم دارد سرویس مکان‌یابی و نقشه دیجیتال خود را که با برند Here شناخته می‌شود به خریداران احتمالی بفروشد.
کد خبر: ۷۹۴۹۲۷
نوکیا به دنبال فروش سرویس نقشه Here

این شرکت خواهان افزایش سوددهی است و در نتیجه قسمت زیان‌ده نقشه‌های خود را که در سال 2008 به مبلغ 8.1 میلیارد دلار خریده و اکنون ارزشی معادل دو میلیارد دلار دارد، برای فروش قرار داده است.

طبق گزارش سالانه شرکت نوکیا، بخش نقشه‌های این شرکت در سال اخیر با درآمد 960 میلیون دلاری، 1.2 میلیارد دلار برای نوکیا زیان داشته است. به‌گفته منابع آگاه، شرکت‌های بسیاری از جمله اپل، فیسبوک، علی بابا (بزرگ‌ترین شرکت تجارت آنلاین چین)، آمازون، بایدو (بزرگ‌ترین موتور جستجوگر چین)، تعدادی از سازندگان خودروهای آلمانی و چند شرکت خصوصی دیگر برای خرید این بخش ابراز تمایل کرده‌اند.

نوکیا امیدوار است بتواند Here Maps را به قیمت 3.2 میلیارد دلار بفروشد. این حرکت در امتداد تغییر راهبرد نوکیا برای تبدیل شدن به سازنده شماره یک تجهیزات زیرساخت شبکه‌های مخابرات بی‌سیم و رقابت با هوآوی شکل گرفته است. بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری برای بهبود خدمات مسیریابی خود به این سرویس علاقه‌مند هستند، اما یکی از بزرگ‌ترین مشتریان احتمالی این سرویس شرکت اپل است.

کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها