در آستانه سفر تیم مذاکره‌کننده کشورمان به نیویورک و در حالی که گفت‌وگوهای ایران و 5+1 در وین اتریش، هفته گذشته در سطح معاونان برگزار شد، عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان با اشاره به آغاز نگارش متن توافق نهایی اعلام کرد که این کار از موضوع تحریم‌ها آغاز شده است.
کد خبر: ۷۹۱۷۱۲

دلیل شروع نگارش متن توافق از موضوع تحریم نیز آن‌طور که سیدعباس عراقچی توضیح داده، سوءتفاهماتی است که در این مدت پیش آمده و با توجه به اظهارات ضد و نقیضی که از سوی طرف مقابل وجود داشت، طرف ایرانی اصرار داشته است که حتما یک تصویر روشنی در این خصوص وجود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، عراقچی با اشاره به مذاکرات سه روزه در وین که آخر هفته قبل برگزار شد، اظهار کرد: مذاکرات خوب و مفیدی داشتیم؛ البته کار سختی است و خیلی آهسته به پیش خواهیم رفت.

معاون وزیر امور خارجه و عضو ارشد مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان گفت: موضع ما کاملا مشخص است، توافقاتی که در ادوار گذشته به دست آمده و در جلسه لوزان در قالب یک بیانیه مشترک منتشر شده کاملا روشن است.

وی افزود: همه تحریم‌های اقتصادی و مالی در روز اجرای توافق باید لغو شود و برهمین اساس هم توافق صورت گرفته است و تلاش خواهیم کرد تا آن را مکتوب کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها