در حالی که این روزها خیابان‌های بحرین بار دیگر صحنه اعتراضات مردمی شده است، از داخل زندان‌های این رژیم اخبار تاسف‌باری می‌آید که از شکنجه شدید زندانیان حکایت دارد.
کد خبر: ۷۹۰۳۷۴

در همین زمینه پایگاه اینترنتی منامه پست در گزارشی نوشت، خانواده عیسی مشعل زندانی بحرینی درباره صحت و سلامت وی به شدت ابراز نگرانی کردند. برخی خبرها نشان می‌دهد وی از برخی شکستگی‌ها در اثر شکنجه و کتک خوردن رنج می‌برد. خانواده وی اعلام کردند اطلاعاتی که به دستشان رسیده، نشان می‌دهد عیسی طی چند روز گذشته در زندان «جوء» شکنجه شده و آثار آن نمایان است. وی حتی قادر نیست برای مدت زمانی به‌طور پیوسته سر پا بایستد و مجبور است برای ایستادن پس از لحظاتی بنشیند و برخیزد. خانواده وی افزودند عیسی با سیم‌های الکترونیکی شکنجه شده است و در صورتی که اتفاق بدی برای وی بیفتد مسئولیت کامل آن متوجه مقامات بحرین است.

در همین حال شبکه تلویزیونی اللؤلؤه نیز در گزارشی اعلام کرد خانواده یکی از زندانیان به نقل از فرزند اسیرشان گفتند وی از بیم آن‌که مبادا نیازمند دستشویی شود، از غذا خوردن امتناع می‌کند زیرا زندانی اگر خواستار رفتن به دستشویی شود تا بازگشت از آن همچنان مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد. زندانی مزبور که از بیم شکنجه‌های بیشتر خواست نامش فاش نشود، خاطرنشان کرد: زندانیان از دهم ماه مارس گذشته (بیستم اسفند) تاکنون از رفتن به حمام محروم مانده‌اند. خانواده این زندانی گفتند، فرزندشان در حالی که لباس‌های ژولیده به تن داشت، از شدت شکنجه در ابتدا آنها را نشناخت و نتوانست افراد خانواده‌اش را تشخیص دهد.

این اخبار و گزارش‌ها در حالی است که اعتراضات علیه رژیم بحرین همچنان ادامه دارد. در همین زمینه، جمع کثیری از اهالی مناطق مختلف بحرین دوشنبه شب در محکومیت رویکرد رژیم آل خلیفه به‌دلیل بازداشت شیخ علی سلمان، دبیر کل جمعیت الوفاق این کشور دست به تظاهرات زدند. شیخ سلمان بیش از 110 روز است که توسط نیروهای رژیم آل خلیفه دستگیر شده و در زندان به سر می‌برد. بر اساس این گزارش، اهالی مناطق المصلی، الدیه، الدراز و المرخ با در دست گرفتن تصاویر شیخ علی سلمان، توقف محاکمه و آزادی وی را از رژیم آل خلیفه خواستار شدند.

در خبر دیگری اعلام شد نیروهای امنیتی بحرین در دومین روز برگزاری مسابقات اتومبیلرانی «فرمول یک» یک کودک هفت ساله را با شلیک گلوله‌های ساچمه‌ای و گاز اشک آور از ناحیه سر زخمی کردند.

رسانه‌های بحرینی با انتشار عکسی از این کودک هفت ساله زخمی تاکید کردند پیش از این نیز خودروهای نظامی وزارت کشور بحرین، یک کودک دیگر را در منطقه المالکیه به قصد زیر گرفتنش تعقیب و در نهایت وی را دستگیر کردند. بسیاری از جمعیت‌های حقوقی و انسانی، تعدی عناصر امنیتی به ملت بحرین بویژه کودکان و زنان را محکوم کرده‌اند. تظاهرات و فعالیت‌های اعتراضی ملت بحرین از آغاز مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک شدت بیشتری به خود گرفته است.‌‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها