هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا فردا آغاز می شود

تراکتور و فولاد در اندیشه پیروزی

تیم‌های تراکتور و فولاد نخستین نمایندگان ایران در هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا بوده که با تفکر پیروزی برابر حریفان خود صف‌آرایی می‌کنند زیرا کسب نتیجه دیگر شاید با حذف زودهنگام‌شان از این جام همراه شود.
کد خبر: ۷۸۹۷۵۵
تراکتور و فولاد در اندیشه پیروزی

هفته پنجم از مرحله گروهی رقابتهای مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا فردا سه‌شنبه با برگزاری ۸ دیدار در شرق و غرب آسیا آغاز می‌شود و تیم‌های فولاد خوزستان و تراکتورسازی تبریز که در رده‌های چهارم گروه خود قرار دارند، برای اینکه حداقل شانس‌های خود برای رسیدن به مرحله بعد را از دست ندهند، برابر رقیبان خود به فکر پیروزی هستند.

در این روز و در شرق آسیا هم بجینگ گوآن چین در گروه G، میزبان بریزبین‌رور استرالیا است که درصورت پیروزی در این بازی، به عنوان صدرنشین راهی مرحله یک‌شانزدهم نهایی می‌شود اما «بریزبین‌رور» برای از دست ندادن آخرین شانس‌های صعود خود، باید در زمین حریف چینی پیروز شود.

همچنین «اوراوارد دیاموندز» ژاپن قعرنشین هم در خانه میزبان «سوون» کره‌جنوبی که درصورت از دست دادن امتیاز در این بازی، خیلی زود از دور مسابقات کنار می‌رود، آنهم برابر تیمی که برای رسیدن به صدر نیاز به برد دارد.

در گروه H، گوانگژو اورگرانده چین قهرمان دو فصل پیش لیگ قهرمانان آسیا میهمان اف‌سی سئول است. گوانگژو با پیروزی در این بازی راهی مرحله حذفی می‌شود اما تیم میهمان برای از دست ندادن شانس صعود، باید مقابل میهمان قدرتمندش به ۳ امتیاز کامل دست یابد.

در دیگر بازی این گروه وسترن سیدنی رده دومی هم میزبان کاشیما رده آخری است، مسابقه‌ای که تیم پیروزی آن مدعی صعود به مرحله بعدی لقب خواهد گرفت.

پیروزی در قطر تنها راه نجات فولاد

شکست در زمین الهلال عربستان، شانس‌های صعود فولاد به جمع ۱۶ تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا را به حداقل رساند، تیمی که در هفته‌های اخیر لیگ برتر نتایج خوبی کسب کرده اما هنوز در آسیا طعم پیروزی را نچشیده است.

شاگردان دراگان اسکوچیچ، این هفته در خانه السد صدرنشین به میدان می‌روند و به فکر شکستن دو طلسم در این بازی هستند.

ابتدا طلسم برنده نشدن در آسیا و سپس طلسم تساوی‌های خود با السد. اگر این طلسم بشکند و فولاد ۳ امتیاز کامل را در زمین السد کسب کند، امیدوار می‌شود که با پیروزی برابر لوکوموتیو در بازی پایانی به مرحله بعدی راه یابد اما از دست دادن یک امتیاز در این بازی، اگر با کسب امتیاز توسط الهلال مقابل لوکوموتیو همراه شود، حذف فولاد را رقم خواهد زد.

در مجموع دو بازی گروه C برای فولاد اهمیت دارد زیرا در کنار موفقیت این تیم در قطر، الهلال نباید مقابل لوکوموتیو در ازبکستان پیروز شود تا بازی آخر این تیم اهوازی تشریفاتی نشود.

رقابت سرنوشت‌ساز با صدرنشین

از دست دادن پیروزی مقابل الاهلی عربستان در خانه برای تراکتورسازی تبریز که امروز صدرنشین لیگ برتر ایران است، بسیار گران تمام شد و در کنار رفتن به رده آخر گروه B، شانس این تیم برای رسیدن به مرحله بعدی کاهش یافت. البته آنها شرایط بهتری نسبت به فولاد دارند و در خانه می‌توانند شانس صعود خود را افزایش دهند.

شاگردان اولیویه‌را این هفته میزبان نسف قارشی هستند، یعنی رقابت تیم‌های ۴ امتیازی گروه که در رده‌های سوم و چهارم قرار گرفته‌اند. این تیم تبریزی در صورت پیروزی مقابل حریف ازبکستانی، حداقل یک پله صعود می‌کند اما اگر این پیروزی با تساوی الاهلی عربستان با الاهلی امارات همراه شود، این تیم هفته پنجم را با قرار گرفتن در رده دوم به پایان می‌رساند.

هرچند برد الاهلی امارات در زمین الاهلی عربستان، کار صعود تراکتورسازی را سخت‌تر می‌کند اما اگر این تیم می‌خواهد در این هفته حذف نشده و یا شانس صعودش به حداقل نرسد، تنها باید نسف قارشی را شکست داده تا ضمن جبران باخت در زمین این تیم، فرصت رسیدن به مرحله بعدی را از دست ندهد.

شرایط خوب آندارنیک تیموریان و لوسیانو ادینیو می‌تواند به موفقیت تیم تراکتورسازی در این بازی حساس کمک کند، آنهم به شرطی که دروازه‌بان‌های این تیم عملکرد بهتری داشته و با اشتباهات خود، زحمات کل تیم را هدر ندهند.

برنامه کامل دیدارهای هفته پنجم از دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

سه‌شنبه - یک اردیبهشت‌ماه

گروه C:
السد قطر - فولاد ایران
لوکو موتیو ازبکستان - الهلال عربستان

جدول رده‌بندی گروه C:
۱- السد قطر ۷ امتیاز، ۲- الهلال عربستان ۷ امتیاز، ۳- لوکوموتیو ازبکستان ۴ امتیاز و ۴- فولاد ایران ۳ امتیاز

گروه D:
تراکتورسازی ایران - نسف‌ قارشی ازبکستان
الاهلی عربستان - الاهلی امارات

جدول رده‌بندی گروه D:
۱- الاهلی عربستان ۸ امتیاز، ۲- الاهلی امارات ۵ امتیاز، ۳- نسف قارشی ۴ امتیاز و ۳- تراکتورسازی ایران ۴ امتیاز

گروه G:
اوراوارد دیاموندز ژاپن - سووون بلووینگز کره‌جنوبی
بجینگ گوآن چین - بریزبین رور استرالیا

جدول رده‌بندی گروه G:
۱- بجینگ گوآن چین ۱۰ امتیاز، ۲- سووون بلووینگز کره‌جنوبی ۷ امتیاز، ۳- بریزبین رور استرالیا ۴ امتیاز و ۴- اوراواردز دیاموندز ژاپن یک امتیاز

گروه H:
وسترن سیدنی واندررز استرالیا - کاشیما آنتلرز ژاپن
اف‌سی سئول کره‌جنوبی - گوانگژو اورگرانده چین

جدول رده‌بندی گروه H:
۱- گوانگژو اورگرانده چین ۹ امتیاز، ۲- وسترن سیدنی واندررز استرالیا ۵ امتیاز، ۳- اف‌سی سئول کره‌جنوبی ۵ امتیاز و ۴- کاشیما آنتلرز ژاپن ۳ امتیاز

چهارشنبه - ۲ اردیبهشت‌ماه

گروه A:
بنیادکار ازبکستان - النصر عربستان
لخویا قطر - پرسپولیس ایران

جدول رده‌بندی گروه A:
۱- پرسپولیس ایران ۹ امتیاز، ۲- لخویا قطر ۷ امتیاز، ۳- النصر عربستان ۵ امتیاز و ۴- بنیادکار ازبکستان یک امتیاز

گروه B:
نفت تهران - پاختاکور ازبکستان
الشباب عربستان - العین امارات

جدول رده‌بندی گروه B:
۱- نفت ایران ۷ امتیاز، ۲- العین امارات ۶ امتیاز، ۳- پاختاکور ازبکستان ۵ امتیاز و ۴- الشباب عربستان ۲ امتیاز

گروه E:
کاشیوا ریسول ژاپن - جئونبوک هیوندای کره‌جنوبی
شاندونگ چین - بین دونگ ویتنام

جدول رده‌بندی گروه E:
۱- جئونبوک هیوندای کره‌جنوبی ۸ امتیاز، ۲- کاشیوا ریسول ژاپن ۸ امتیاز، ۳- شاندونگ چین ۴ امتیاز و ۴- بین دونگ ویتنام یک امتیاز

گروه F:
سئونگنام اف‌سی کره‌جنوبی - بوریرام یونایتد تایلند
گوانگژو چین - گامبا اوزاکا ژاپن

جدول رده‌بندی گروه F:
۱- بوریرام یونایتد تایلند ۷ امتیاز، ۲- سئونگنام اف‌سی کره‌جنوبی ۷ امتیاز، ۳- گوانگژو چین ۴ امتیاز و ۴- گامبا اوزاکا ژاپن ۴ امتیاز. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها