جلوگیری از حوادث با اسکن حرکات شما

کامپیوتر، رانندگی شما را اصلاح خواهد کرد

سیستم کامپیوتری جدیدی ساخته شده است که به‌واسطه یک دوربین، ساختار بدن و صورت راننده خودرو را اسکن کرده و درصورت احتمال وقوع حادثه، هشدارهای لازم را به او خواهد داد.
کد خبر: ۷۸۸۹۷۳
کامپیوتر، رانندگی شما را اصلاح خواهد کرد

جام جم کلیک: اگر بخواهیم به‌صورت صادقانه به تصادفات جاده‌ای در جهان نگاه کنیم باید بگوییم که مقصر بیش از 80 درصد تصادف‌هایی که در جهان رخ می‌دهد، رانندگان و اشتباهات عجیب آن‌ها است. حال این تصادف‌ها برخی از اوقات از روی کم تجربگی و در برخی از موارد نیز از روی رانندگی در شرایط نامناسب (عصبی بودن، خستگی و ...) و در برخی از موارد نیز از روی اشتباهات سهوی رخ می‌دهند که می‌توان از بسیاری از آن‌ها پیشگیری به عمل آورد.

دانشمندان با استفاده از همین تئوری سعی کرده‌اند تا با دخالت دادن کامپیوتر در محیط داخلی خودروی شما به سراغ ایجاد شرایط مناسب برای ارائه هشدار لازم وپیش‌گیرنده از حادثه بپردازند. این سیستم جدید از یک حسگر دقیق تشکیل شده است که می‌تواند به خوبی حرکات صورت و بدن فرد را شناسایی کند و در هنگامی که فرد در آستانه تغییر لاین و یا پیچیدن است، با کمک دوربین‌های دیگری که خارج از خودرو قرار دارند، شرایط را برای این تغییر مسیر و یا پیچیدن مورد ارزیابی قرار می‌دهند و درصورتی که شرایط امن برای انجام آن مهیا نباشد، به راننده خودرو هشدار می‌دهند که باید در مسیر خود باقی بماند.

به این ترتیب می‌توان انتظار داشت تا بسیاری از حوادث جاده‌ای که بر اثر اشتباهات سهوی اتفاق می‌افتند، به پایین‌ترین میزان ممکن رسیده و جان و مال انسان‌ها با کمک فناوری در امان بماند. سازندگان این فناوری در حال کار برای افزودن امکانات جدید به آن هستند و برای نمونه با حسگرهای مادون قرمز، خرابی پدال و یا فرمان را به راننده اطلاع خواهند داد و یا درصورتی که راننده از تلفن همراه و یا تبلت خود استفاده کند، به سرعت هشدار خطر را به او داده و او را از انجام این کار منع خواهند کرد.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها