ترمیناتور وارد می‌شود، آینده در دست روبات‌های قاتل

سازمان دفاع آمریکا روبات جنگنده ساخت

سازمان دفاع آمریکا در واحد تحقیقاتی خود روباتی به نام Atlas را ساخته است که قابلیت جنگیدن دارد ولی بسیاری از افراد درباره خطرات این روبات نگران هستند و آن را آغازی برای مسیری تهدید آمیز برای نسل بشر می‌دانند.
کد خبر: ۷۸۸۶۹۳
سازمان دفاع آمریکا روبات جنگنده ساخت

جام جم کلیک: فیلم‌های علمی و تخیلی در اواخر دهه هشتاد میلادی و دهه نود میلادی به اوج خود رسیدند و در بیشتر آن‌ها نیز آینده بشر با خطر بسیار بالایی روبرو بود، خطر انقراض توسط ماشین‌های ساخته شده توسط خود بشر و یا به عبارت دقیق‌تر، هوش مصنوعی. در میان این فیلم‌ها آثاری مانند ماتریکس و ترمیناتور با ترس بسیار بزرگ‌تری برای ما همراه بودند و به خصوص روبات جنگنده و قاتل فیلم ترمیناتور که ظاهری مانند انسان داشته و کارهای او را تقلید می‌کرد، بسیاری ار از آینده صنایع روباتیک ترسانده بود.

ترمیناتور برای بسیاری از ما تنها یک فیلم علمی و تخیلی بوده است ولی سازمان دفاع آمریکا روباتی به نام Atlas را ساخته است که این روبات دقیقا مانند ترمیناتور سعی در بازسازی رفتار انسانی داشته و قابلیت‌های جنگی بسیار بالایی را دارد و به همین دلیل نیز نمی‌توان انتظار داشت که در صورت مجهز شدن این روبات به یک هوش مصنوعی، اقدامی از سوی آن برعلیه خود انسان‌ها صورت نپذیرد.

بسیاری از کارشناسان ساخت این روبات را خطرناک دانستند و نفس استفاده از دانش روباتیک برای جنگ‌افزارها را محکوم کرده‌اند و حتی کمپین‌هایی نیز بر علیه روبات‌های قاتل آینده شکل گرفته است که در حال حاضر کانون توجه آن‌ها بر روی Atlas استوار است.

شایان ذکر است که این موارد تاثیری بر روی پروژه ساخت Atlas نداشته است و متخصصان فعال در این پروژه در حال تلاش برای بهبود کارایی این سلاح مخوف هستند و ممکن است تا چند سال آینده شاهد تصاویری باشیم که در آن ارتشی از Atlas به سوی ارتشی از انسان‌ها حمله می‌برند و می‌توان بدون استفاده زیاد از انرژی مغز نیز پیروز این نبرد را متصور بود.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
دانشجوی بسیجی از آمریكا
Netherlands
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
۰
۰
بسیج لشكر مخلص خداست , ما بسیجی ها از این چیزها نمیترسیم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها