نخستین وب‌سایتی که شرکت اپل خود را با آن معرفی می‌کرد

اولین سایت اپل چه شکلی بود؟

این قرارداد همکاری می‌تواند برای هر دو طرف معامله با سوددهی همراه باشد

اتحاد سامسونگ و مایکروسافت بر علیه اپل

شرکت‌های مایکروسافت و سامسونگ در قرارداد همکاری ویژه‌ای در ساخت تلفن‌های همراه هوشمند به یاری یکدیگر خواهند آمد تا بتوانند بر سلطه اپل در برخی از بازارها پایان بدهند.
کد خبر: ۷۸۸۲۰۰
اتحاد سامسونگ و مایکروسافت بر علیه اپل

جام جم کلیک: شاید اگر از انسان‌های مختلف بخواهند که نام 5 شرکت بزرگ جهان از نظر فناوری اطلاعات را برای کسی بگویند، 95 درصد از پاسخ‌دهندگان به شرکت‌های سامسونگ، اپل و مایکروسافت در لیست خود اشاره خواهند کرد که این امر نشانگر شرایط و اهمیت این برندها در بازار جهانی است. حال هر سه شرکت یاد شده در رده تلفن‌های همراه هوشمند نیز به شدت فعال هستند، اپل از نظر شرایط با امنیتی بسیار بالا و هوادارانی دو آتشه به کار خود ادامه می‌دهد و سامسونگ نیز علی‌رغم افت سود در سال گذشته میلادی، همچنان رتبه نخست فروش تلفن همراه در جهان را دارا است؛ در سمت دیگر ماجرا نیز مایکروسافت قرار دارد که پس از خریداری کردن نوکیا، ویندوزفون را با رشدی غیرقابل انکار روبرو کرده است.

در میان این سه شرکت، اپل از جایگاه بهتری برخوردار است، مایکروسافت به دنبال رشد بوده و سامسونگ هم به فکر از بین بردن شرایط کاهش سود خود افتاده است و یک قانون نانوشته در تجارت وجود دارد که بر اساس آن دشمن دشمن من، دوست من است. سامسونگ و مایکروسافت با تکیه بر همین امر به سراغ عقد یک قرارداد شراکت رفته‌اند که به موجب آن شرکت سامسونگ از خدمات مایکروسافت بر روی تلفن‌های همراه هوشمند خود بهره‌مند خواهد شد و مایکروسافت نیز خواهد توانست تا در بازار اندروید نیز سهمی داشته و به‌طور غیر مستقیم از این بازار به کسب سود بپردازد.

این مشارکت می‌تواند درنهایت به سود هر دو شرکت تمام شود ولی به‌نظر می‌رسد که برنده اصلی آن در بلند مدت، مایکروسافت خواهد بود زیرا این شرکت با داشتن سیستم‌عامل مخصوص به خود می‌تواند تجربیات مربوط به این دوره را در این سیستم‌ عامل اعمال کرده و از آن برای بازه زمانی بلند مدت بهره بگیرد.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها