بازدید مجازی از موزه‌ها توسط خدمات جدید گوگل

گوگل، موزه را به خانه شما می‌آورد

شرکت گوگل در پروژه‌ای ویژه که با نام Google Art Project شناخته می‌شود، صدها هزار مجسمه، نقاشی، جمجمه حیوانات و ... را به‌صورت کاملا سه‌بعدی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد تا بتوانند از خانه خود به مشاهده آن‌ها بپردازند.
کد خبر: ۷۸۶۲۱۰
گوگل، موزه را به خانه شما می‌آورد

جام جم کلیک: شرکت گوگل در نوآوری در زمینه خدمات اینترنتی، یکی از برترین‌های موجود در جهان است و همواره خدمات نوین این شرکت توانسته‌ است تا مشتریان را راضی و در بسیاری از موارد شگفت‌زده کند. این خدمات به‌صورت ماهانه درحال گسترش هستند و در آخرین مورد از آن‌ها نیز گوگل برای دوست‌داران هنر و زیست‌شناسی امکاناتی را فراهم کرده است تا بدون خروج از خانه خود، موزه را به کامپیوتر خود آورده و بتوانند اشیاء موجود در موزه‌ها را با دقتی فراتر از آن‌چه که می‌توان در موزه به آن دست یافت، مشاهده کنند.

در این پروژه صدها هزار اثر هنری و زیست‌شناسی، به صورت کاملا دقیق اسکن شده‌اند و به‌ شکل یک نسخه سه‌بعدی مجازی در اختیار کاربران این سرویس گوگل قرار خواهند داشت. این پروژه به کاربران خود اجازه می‌دهد که با استفاده از ماوس و صفحه کلید کامپیوتر خود بتوانند به میزان مورد نظر بر روی شیء مربوطه بزرگنمایی کرده و پس از آن نیز بتوانند این تصویر را در زاویه دلخواه به چرخش درآورده و تقریبا از هر زاویه دیدی که علاقه‌مند به آن باشند به بررسی این اشیاء بپردازند.

اشیاء موجود در این پروژه که Google Art Project نام دارد شامل مجسمه‌ها، نقاب‌های تزئینی باستانی، جمجمه حیوانات و ... است که با همکاری موزه‌های بزرگی مانند موزه هنر دالاس، موزه هنر اوینتال و آکادمی علوم کالیفرنیا تهیه شده‌اند. در حال حاضر در بخش جمجمه‌ها، تنها 300 نمونه اسکن شده وجود دارد و گوگل در برنامه‌های خود، توسعه این بخش را نیز در دستور کار قرار داده است.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها