برنامه ویژه گوگل برای متحول کردن تلفن‌های همراه

هزینه رومینگ بین‌الملل به صفر می‌رسد

مسئولان گوگل در برنامه‌های کاری خود تصمیم دارند تا بتوانند برای مشترکانی که به شبکه سیم‌کارت‌های ساخت گوگل بپیوندند، خدمات استفاده از سیم‌کارت در سراسر جهان و بدون رومینگ را ارائه کنند.
کد خبر: ۷۸۴۷۷۳
هزینه رومینگ بین‌الملل به صفر می‌رسد

جام جم کلیک: اگر شما نیز تجربه مسافرت‌های خارج از کشور را داشته باشید، با عبارتی به نام رومینگ بین‌المللی آشنا شده‌اید. در توضیحی ساده: با فعال شدن رومینگ مجبور به پرداخت هزینه‌های اضافه برای استفاده از سیم‌کارت یک کشور در کشورهای دیگر خواهید بود. از دیگر سو نیز شرکت‌های مخابراتی بین‌المللی معمولا آنقدر قدرتمند هستند که اجازه ورود یک تازه وارد به جمع کاریشان را ندهند ولی اگر این تازه وارد، گوگل نام داشته باشد، تمامی معادلات تغییر خواهند کرد.

شاید نام گوگل در ارائه خدمات سیم‌کارت، عملا در سطح بین‌المللی ناشناخته باشد ولی این امر دلیل نخواهد شد که این غول فناوری بخواهد جاه‌طلبی خود را کنار بگذارد. در این میان گوگل برای اینکه بتواند مخاطبین مختلف را به‌خود جذب کند، بسیار با برنامه عمل می‌کند و حتی در رده‌ای مانند مخابرات همراه که به نظر ما بسیار غیرانعطاف‌پذیر است نیز شاهد ارائه نوآوری از سوی گوگل هستیم.

گوگل در حال مذاکره با یک غول صنایع بی‌سیم یعنی Hutchison Whampoa است تا بتواند به واسطه نفوذ او بر روی شرکت‌های بزرگی مانند O2، موجب شود که افراد آمریکایی که از خدمات تلفنی گوگل استفاده می‌کنند، در طول سفرهای خود به قاره‌های دیگر، نیازی به پرداخت رومینگ بین‌المللی برای استفاده از سیم‌کارت خود نداشته باشند.

این موضوع برای سفر از کشورهای دیگر به ایالات متحده نیز صادق خواهد بود و درصورت عملی شدن آن می‌توانیم شاهد وقوع یک انقلاب در ارائه خدمات در این رده باشیم و حتی ممکن است این اقدام گوگل به یک پدیده رقابتی مبدل شود که می‌تواند موجب شود تا سایر شرکت‌ها نیز مجبور به حذف رومینگ از تعرفه‌های خود باشند.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها