jamejamonline
دانش عمومی کد خبر: ۷۸۵۷۸۳   ۱۹ فروردين ۱۳۹۴  |  ۱۸:۰۴

از نظر محبوبیت در بین علاقه‌مندان، کراس‌اورها چندان گزینه جذابی برای معرفی در یک نمایشگاه اتومبیل نیستند ولی در همین حال، هیوندای توسان ۲۰۱۶، برخی ویژگی‌های جدید اضافه کرده و در عین غیرعادی‌ بودن، می‌توانند برای خانواده‌های مشتریان بسیار مفید نیز باشند.

ویژگی های جالب در هیوندای توسان + عکس

۱) محافظت از زانوها: یک صفحه کوچک و نرم چرمی در کناره قسمت وسط، به‌گونه‌ای طراحی شده تا یک جای مناسب برای استراحت زانوی سمت راست فراهم کند. این صفحه از ساییده‌شدن و بالا پایین‌شدن زانوی راننده بر روی پلاستیک جلوگیریم کند. در همین حال، سرنشین جلو، به این اندازه خوش‌شانس نخواهد بود و فقط یک فضای کوچک برای وسایل خود دارد.

۲) راحت باشید: صندلی‌های پارچه‌ای فیبری مخصوص که در خودروهای انگشت‌شماری مورد استفاده قرار می‌گیرند، در اینجا نیز شما را در مقابل لکه‌ها، بوها و الکتریسیته ساکن محافظت خواهند نمود. هیوندای توسان ۲۰۱۶ نیز همانند بیشتر کراس‌اورها معمولاً پر از بچه خواهد شد و به نظر می‌رسد این یک روش هوشمندانه از طرف هیوندای برای تمیز نگه داشتن داخل کابین است.

۳) کنترل کامل رادیو: به لطف سیستم XM تیون استارت در هیوندای توسان ۲۰۱۶، هیچکدام از آهنگ‌ها را از دست نخواهید داد. وقتی کنترل رادیوی ماهواره‌ای را می‌زنید، این سیستم به صورت اتوماتیک، آهنگ کنونی را از ابتدا اجرا می‌کند.

۴) تکیه به عقب: در بسیاری از کراس‌اورهای شناخته‌ شده، زاویه پشتی صندلی‌ها را به صورت ثابت طراحی شده است ولی در هیوندای توسان ۲۰۱۶، خودروساز، برای صندلی‌های جمع‌شونده 60/40 زاویه خم بیشتری را درنظر گرفته است. در این مدل، زاویه پشتی را تا ۳۷ درجه می‌توان تنظیم کرد که در مقابل تنظیم ۲۸ درجه مدل قبلی قرار می‌گیرد بنابراین، چه بخواهید صاف بنشینید و یا لم بدهید، توسان تمام حالت‌های شما را پوشش خواهد داد.

۵) باز شدن راحت: بسیاری از خودروهای مدرن با قابلیت باز کردن قفل به صورت غیرمستقیم، امکان باز شدن بدون دست درب عقب را فراهم می‌کنند. در این زمینه، هیوندای توسان پا را فراتر گذاشته است؛ صاحب خودرو، در حالی که کلیدها را در جیب خود دارد، تنها کافی است که برای چند لحظه در پشت کراس‌اور بایستد تا درب عقب به صورت اتوماتیک برایش باز شود. در نتیجه نیازی نیست که به‌عنوان مثال، کیسه‌های خرید را ابتدا زمین بگذارید و سپس در را باز کنید. هیوندای جنسیس و سوناتا نیز چنین قابلیتی دارند.

۶) تکنولوژی کلاچ: وقتی هیوندای توسان ۲۰۱۶ از گزینه پیشرانه موتور توربوی ۱/۶ لیتری چهار سیلندر استفاده کند، با یک گیربکس اتوماتیک دو کلاچه ۷ سرعته همراه می‌شود که از «سوناتا اکو» به عاریت گرفته شده است. تنها تعداد اندکی از کراس‌اورها دارای آپشن گیربکس دوکلاچه هستند و بیشتر با گیربکس‌های مبدّل گشتاور اتوماتیک ۶ سرعته یا اگر جیپ و لندروور را در نظر بگیریم، ۹ سرعته همراه می‌شوند. سیستم دوکلاچه موجود در توسان می‌تواند واکنش‌های سریع‌تری را در شیفت دنده‌ها فراهم کند و در همین حال، با افزودن بهینه‌سازی مصرف سوخت باعث خواهد شد که این کراس‌اور در تریم «اکو» به مصرف سوخت ۷/۱۳ لیتر و در تریم‌های «اسپورت» و «لیمیتد» به مصرف سوخت ۷/۸۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برسد.

(پدال)

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
رصدخانه ملی افتتاح شد؛ با تلسکوپی که آینه نداشت!

رصدخانه ملی افتتاح شد؛ با تلسکوپی که آینه نداشت!

از وقتی خبر رسید قرار است رصدخانه ملی ایران پس از قریب به دو دهه تلاش و کوشش محققان کشور، صبح دوشنبه هفتم تیر افتتاح شود، موجی از غرور و شادی در دل همه علاقه‌مندان به پیشرفت علم در کشور و به‌ویژه میان دانشجویان اخترفیزیک و کیهان‌شناسی و محققان این حوزه ایجاد شد.

ضرورت تدوین دستورالعمل ساخت‌ و ساز در پهنه‌ های گسلی

ضرورت تدوین دستورالعمل ساخت‌ و ساز در پهنه‌ های گسلی

با توجه به این‌که وجود گسل و جابه‌جایی احتمالی آن هنگام زلزله در سطح زمین، تأثیر مخربی روی ساختمان‌ها و شریان‌های حیاتی واقع بر روی آن و اطراف داشته و خطرناک است، توجه به مخاطرات مربوط از مهم‌ترین پارامترهای برنامه‌ریزی توسعه شهری در مناطق لرزه‌خیز محسوب می‌شود؛ از این‌رو با توجه به قرارگیری شهر تهران روی گسل‌های فعال با سابقه لرزه‌خیزی، لازم است در مطالعات شهرسازی و طرح‌های تفصیلی مربوط، این عامل نیز لحاظ شود.

گفتگو

بیشتر
شبی که دلباخته دماوند شدم

به مناسبت روز ملی دماوند، گفتگو کرده‌ایم با مجید قهرودی، عکاس نجومی و کوهنوردی که خیره‌کننده‌ترین نماها را از عظمت دماوند ثبت کرده‌ است

شبی که دلباخته دماوند شدم

نیازمندی ها