۱) محافظت از زانوها: یک صفحه کوچک و نرم چرمی در کناره قسمت وسط، بهگونهای طراحی شده تا یک جای مناسب برای استراحت زانوی سمت راست فراهم کند. این صفحه از ساییدهشدن و بالا پایینشدن زانوی راننده بر روی پلاستیک جلوگیریم کند. در همین حال، سرنشین جلو، به این اندازه خوششانس نخواهد بود و فقط یک فضای کوچک برای وسایل خود دارد.
۲) راحت باشید: صندلیهای پارچهای فیبری مخصوص که در خودروهای انگشتشماری مورد استفاده قرار میگیرند، در اینجا نیز شما را در مقابل لکهها، بوها و الکتریسیته ساکن محافظت خواهند نمود. هیوندای توسان ۲۰۱۶ نیز همانند بیشتر کراساورها معمولاً پر از بچه خواهد شد و به نظر میرسد این یک روش هوشمندانه از طرف هیوندای برای تمیز نگه داشتن داخل کابین است.
۳) کنترل کامل رادیو: به لطف سیستم XM تیون استارت در هیوندای توسان ۲۰۱۶، هیچکدام از آهنگها را از دست نخواهید داد. وقتی کنترل رادیوی ماهوارهای را میزنید، این سیستم به صورت اتوماتیک، آهنگ کنونی را از ابتدا اجرا میکند.
۴) تکیه به عقب: در بسیاری از کراساورهای شناخته شده، زاویه پشتی صندلیها را به صورت ثابت طراحی شده است ولی در هیوندای توسان ۲۰۱۶، خودروساز، برای صندلیهای جمعشونده 60/40 زاویه خم بیشتری را درنظر گرفته است. در این مدل، زاویه پشتی را تا ۳۷ درجه میتوان تنظیم کرد که در مقابل تنظیم ۲۸ درجه مدل قبلی قرار میگیرد بنابراین، چه بخواهید صاف بنشینید و یا لم بدهید، توسان تمام حالتهای شما را پوشش خواهد داد.
۵) باز شدن راحت: بسیاری از خودروهای مدرن با قابلیت باز کردن قفل به صورت غیرمستقیم، امکان باز شدن بدون دست درب عقب را فراهم میکنند. در این زمینه، هیوندای توسان پا را فراتر گذاشته است؛ صاحب خودرو، در حالی که کلیدها را در جیب خود دارد، تنها کافی است که برای چند لحظه در پشت کراساور بایستد تا درب عقب به صورت اتوماتیک برایش باز شود. در نتیجه نیازی نیست که بهعنوان مثال، کیسههای خرید را ابتدا زمین بگذارید و سپس در را باز کنید. هیوندای جنسیس و سوناتا نیز چنین قابلیتی دارند.
۶) تکنولوژی کلاچ: وقتی هیوندای توسان ۲۰۱۶ از گزینه پیشرانه موتور توربوی ۱/۶ لیتری چهار سیلندر استفاده کند، با یک گیربکس اتوماتیک دو کلاچه ۷ سرعته همراه میشود که از «سوناتا اکو» به عاریت گرفته شده است. تنها تعداد اندکی از کراساورها دارای آپشن گیربکس دوکلاچه هستند و بیشتر با گیربکسهای مبدّل گشتاور اتوماتیک ۶ سرعته یا اگر جیپ و لندروور را در نظر بگیریم، ۹ سرعته همراه میشوند. سیستم دوکلاچه موجود در توسان میتواند واکنشهای سریعتری را در شیفت دندهها فراهم کند و در همین حال، با افزودن بهینهسازی مصرف سوخت باعث خواهد شد که این کراساور در تریم «اکو» به مصرف سوخت ۷/۱۳ لیتر و در تریمهای «اسپورت» و «لیمیتد» به مصرف سوخت ۷/۸۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برسد.
(پدال)
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگوی بیپرده با محمد سیانکی گزارشگر و مربی فوتبال پایه
گفتوگو با محسن بهرامی، گوینده کتاب «مسیح بازمصلوب»
در استودیوی «جامپلاس» میزبان دکتر اسفندیار معتمدی، استاد نامدار فیزیک و مولف کتب درسی بودیم