تیم من هم مثل رئال مادرید در حال سپری کردن دوران افت است

قلعه‌نویی: مسئول نتایج استقلال منم

در روزهایی که هواداران پرسپولیس بشدت از نتایج ضعیف این تیم دلخور هستند، استقلالی‌ها هم دل خوشی از تیمشان ندارند تا آسمان برای هر دو تیم پرطرفدار پایتخت ابری باشد.
کد خبر: ۷۸۵۱۴۶

دو شکست متوالی در لیگ، در شرایطی که دو تیم مدعی نفت و تراکتورسازی روی نوار پیروزی حرکت می‌کنند باعث شد استقلال که تا همین چند هفته پیش صدرنشین جدول لیگ بود، تا حد زیادی شانس‌ خود را برای قهرمانی در رقابت‌های این فصل از دست بدهد. افزایش فاصله استقلال با نفت صدرنشین که به‌دنبال شکست این تیم در اهواز رقم خورد، با انتقاد گسترده پیشکسوتان این تیم مواجه شد، تا جایی که امیر قلعه‌نویی با وجود گذشت سه روز از آن بازی اعتراف کرد تیمش در دوران افت به سر می‌برد. البته سرمربی آبی‌ها این افت را هم طبیعی دانست و با مقایسه تیمش با رئال مادرید گفت: یکشنبه دیدیم که رئال مادرید با زدن 9 گل یک رکورد تاریخی ثبت کرد اما یک دوره افت را پیش از این دیدار پشت سر گذاشته بود. در استقلال هم بازیکنان با دل و جان کار کردند، ولی گل‌هایی که ما می‌خوریم بچگانه است. ما به دو بازیکن می‌گوییم فضاگیری کنند و به دو بازیکن می‌گوییم یارگیری کنند اما می‌بینیم اسماعیل شریفات براحتی گل می‌زند. واقعا جای تعجب دارد که ما چرا این گونه گل می‌خوریم.

قلعه‌نویی که با ایسنا صحبت می‌کرد، در پاسخ به این سوال که آیا پیش‌بینی می‌کرده تیمش با این افت روبه‌رو شود، بیان کرد: ما چوب نیم فصل‌مان را می‌خوریم. شما اگر دو بازی اخیر را کنار بگذارید، می‌بینید ما در هفت بازی فقط دو گل خورده‌ایم. ما همه عقب‌ماندگی‌مان مربوط به نیم فصل اول است. دلیل آن هم این است که برای ملی‌پوشان و عده‌ای از دوستان ذهنیت ایجاد کرده بودند که باعث شد آنها از شرایط آرمانی دور شوند. مطلب بعدی این است که ما در هیچ یک از بازی‌های‌مان با ترکیب کامل به میدان نرفته‌ایم. چیزی حدود چهار هفته‌ است که جاسم کرار را در اختیار نداریم.

خیلی از منتقدان همین وابستگی بیش از اندازه استقلال به کرار را یک نقطه ضعف می‌دانند. استقلال در این فصل هفت‌بار بدون جاسم کرار به میدان رفته و جالب آن‌که پنج بار شکست خورده است؛ رفت و برگشت مقابل نفت و فولاد و همین‌طور بازی رفت مقابل پرسپولیس. با این حال قلعه‌نویی این را نقطه ضعف نمی‌داند: در تمام دنیا همین است. برزیل، نیمار را در دو بازی از دست می‌دهد و ده گل در آن بازی می‌خورد. ما روی کرار به‌عنوان بازیکن محوری حساب باز کرده‌ بودیم و من به همین دلیل از کمیته انضباطی گلایه دارم. درباره کرار نه ناظر بازی گزارش داد و نه داور بازی، پس چگونه این بازیکن این طور محروم شد. آیا درست است به دلیل عناد با امیر قلعه‌نویی، با عواطف 20 میلیون هوادار استقلال بازی ‌کنند. قطعا اگر ما کرار را داشته باشیم یک نوع دیگر بازی می‌‌کنیم.

سرمربی استقلال در پایان صحبت‌هایش هم با قبول همه مسئولیت‌های نتایج اخیر استقلال گفت: مسئول نتایج استقلال من هستم. بازیکنان و کادرفنی با تمام وجود تلاش می‌کنند و اگر ایرادی وجود دارد به بنده مربوط است. من از همه مجموعه تیممان بابت شرایطی که وجود دارد و نمی‌خواهم درباره آن صحبت کنم عذرخواهی می‌کنم. استقلال که حالا هفت امتیاز با نفت و شش امتیاز با تراکتورسازی فاصله دارد، جمعه هفته جاری در آغاز هفته بیست و پنجم لیگ در تهران به مصاف ذوب‌آهنی می‌رود که در هفت بازی گذشته خود در لیگ برتر شکست‌ناپذیر بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها