با استفاده از اپلیکیشن هماهنگ کننده ARC

اجرای اپلیکیشن‌های اندروید روی مرورگر کروم

«کاش می‌شد بازی‌های اندروید را در کامپیوترم بازی کنم!» این عبارتی است که خیلی از ما حداقل یکبار با خود گفته‌ایم. حالا گوگل این امکان را فراهم کرده‌است.
کد خبر: ۷۸۴۳۵۲
اجرای اپلیکیشن‌های اندروید روی مرورگر کروم

به گزارش جام جم کلیک: هماهنگ شدن مرورگر کروم با سیستم عامل اندروید، اتفاق بزرگی است که در هفته گذشته رخ داد. البته پیش از این و در سپتامبر سال گذشته، این اتفاق به صورت محدود کلید خورد، اما گوگل با گسترش این پروژه، قابلیت اجرای اپلیکیشن‌های اندروید بر روی ویندوز، مک و لینوکس را فراهم کرده است.

این پروژه در گام‌های اولیه خود بوده و برای توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های اندروید است، اما در هر صورت شما نیز می‌توانید با دانلود فایل APK اپلیکیشن‌های اندروید و اجرای آن بر روی مرورگر کروم، از اجرای بازی‌های اندروید بر روی رایانه شخصی‌تان لذت ببرید.

به سادگی و با دانلود و اجرای اپلیکیشن هماهنگ کننده ARC می‌توانید اپلیکیشن‌های اندروید را بر روی رایانه شخصی خود اجرا کنید ( مترجم : در ایران برای دانلود ARC با پیام همیشگی «برای کشور شما موجود نیست» روبرو خواهید شد!! ).

البته با محدودیت‌ها و مشکلاتی هم مواجه می‌شوید که به عنوان گام اول طبیعی به نظر می‌رسد. به طور مثال نمی‌توانید چند اپلیکیشن را به طور همزمان اجرا کنید. از طرف دیگر در هنگام اجرای برخی اپلیکیشن‌ها با برخی خطاها روبرو خواهید شد. ARC بر مبنای اندروید ۴.۴ طراحی شده‌است و ممکن است برخی اپلیکیشن‌ها را پشتیبانی نکند. در زمان اجرای اپلیکیشن‌ها نیز باید نحوه اجرای آنها را (لند‌اسکیپ و پرتره) مشخص کرده و می‌توانید انتخاب کنید که به حالت تلفن‌همراه یا تبلت اجرا شود. قطعاً با پیشرفت این پروژه بسیاری از مشکلات آن مرتفع شده و می‌توان منتظر اتفاقات جدید در این زمینه بود.

از دیگر کمبودهایی که درباره این پروژه می‌توان گفت این است که بسیاری از اپلیکیشن‌ها بر مبنای مالتی تاچ طراحی شده‌اند و یا از شتاب سنج و یا قابلیت تشخیص زاویه تلفن همراه نسبت به زمین استفاده می‌کنند و در این صورت فعلاً استفاده از آنها بر روی رایانه شخصی تقریباً غیر ممکن است.

قطعاً باید منتظر گسترش و کامل شدن این پروژه باشیم و همانطور که در پروژه‌های مشابه گوگل دیده‌ایم، قطعاً به زودی تمام مشکلات آن توسط کروم مرتفع خواهد شد. آن زمان است که می‌توانیم اندروید را بر روی رایانه‌های خود با هر سیستم‌ عاملی داشته باشیم. این مساله در آینده باعث گسترش بیش‌تر اندروید شده و عرصه‌ای جدید برای توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های اندروید به وجود می‌آورد.

منبع: فارنت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
آی‌تی آفرین
Germany
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
۰
۰
با عرض سلام و خسته نباشید
من افزونه را امتحان كردم متاسفانه مشكلات زیادی دارد و بهتر است كاربران استفاه نكنند تا بروزرسانی های جدید تر آن بیایید.
تشكر
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها