مسئولان یک کتابخانه عمومی در ایالات متحده آمریکا، در پروژه‌ای ویژه به کاربران خود برای استفاده از امکانات کتابخانه، یک دستگاه آیپد قرض می‌دهند.
کد خبر: ۷۸۳۹۵۹
کتابخانه‌‌ای که به مشتریان خود آیپد قرض می‌دهد

جام جم کلیک: تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که یک کتابخانه چگونه می‌تواند به‌صورت همزمان هم به‌صورت مدرن پیش برود و هم ساختار سنتی خود را حفظ کند؟ پاسخ به این سوال شاید برای بسیاری از ما پیچیده باشد ولی مسئولان کتابخانه عمومی فیلادلفیا با همکاری دانشگاه درکسل موفق به یافتن یک پاسخ ویژه برای این سوال شده‌اند.

در پروژه جدیدی که در این کتابخانه به اجرا درآمده است، افرادی که به کتابخانه مراجعه می‌کنند، می‌توانند از یک دستگاه مشابه دستگاه‌های اتوماتیک فروش مواد خوراکی، یک عدد تبلت آیپد تحویل بگیرند و در طول ساعات حضور در کتابخانه از آن استفاده کنند. البته مدت زمان استفاده از این دستگاه‌ها محدود به 4 ساعت خواهد بود.

بر روی هر یک از این تبلت‌ها علاوه بر وجود نرم‌افزار کاربری ویژه این کتابخانه، نرم‌افزارهای مخصوص آموزش، هنر و کتاب‌خوانی نیز نصب هستند که مهم‌ترین آن‌ها را باید مواردی مانند Browzine، Hoopla digital، Mango Language، Overdrive و Zinio دانست.البته نباید نگران مباحث امنیتی در بررسی سابقه کاری کاربران با تبلت مربوطه بود زیرا این تبلت‌ها بلافاصله پس از بازگشتن به محل اصلی خود، با پاک شدن حافظه خود از اطلاعات کاربران حفاظت خواهند کرد.

شایان‌ ذکر است که این کتابخانه از جمله کتابخانه‌های پیشرو در ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود و حتی پیش از این نیز طرح قرض دادن لپ‌تاپ رایگان به کاربران خود را اجرا کرده بود که در طول اجرای آن طرح نیز مخاطبین این کتابخانه به‌صورت ویژه‌ای افزایش یافته بودند و استقبال فراوانی از این فرایند دیجیتالی سازی در محیط سنتی یک کتابخانه به‌عمل آمده بود.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها