مردم کشور کوبا از این پس می‌توانند برای اولین بار از خدمات وای – فای عمومی و رایگان بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۷۸۲۲۲۰
وای – فای رایگان به کوبا رسید

به گزارش جام جم کلیک: خدمات مذکور در یک مرکز فرهنگی در کوبا ارائه شده و بسیاری از جوانان با حضور در مرکز یاد شده تلاش می کنند از تنها منبع دسترسی رایگان به خدمات اینترنت رایگان بهره‌مند شوند.

سرعت این خدمات چندان بالا نیست و به حداکثر 2 مگابیت در ثانیه می رسد. اما برای مردم کوبا که به منظور استفاده از اینترنت پرسرعت باید هزینه زیادی را بپردازند موجب خوشحالی است. سرعت خدمات اینترنت وای – فای در آمریکا به طور متوسط 10 مگابیت در ثانیه و در کشورهایی مانند کره شمالی به 23.6 مگابیت در ثانیه هم می رسد.

در کوبا حداکثر 25 درصد از مردم به اینترنت دسترسی دارند و هزینه راه اندازی و دسترسی به سرویسی با سرعت 2 مگابیت در ثانیه بسیار بالا و حدود 900 دلار است. راه اندازی وای – فای رایگان چت ویدیویی مردم کوبا با دوستان و آشنایان در خارج از این کشور را هم ممکن کرده است.

بانی این خدمات رایگان یک هنرمند کوبایی به نام Alexis Leiva Machado است که به KCHO هم شهرت دارد و با همکاری شرکت مخابراتی Etecsa آن را ارائه می کند. وی روابط خوبی با دولت کوبا دارد.

گفتنی است هزینه دسترسی به اینترنت کم سرعت در کوبا حدود 4.5 دلار در ساعت است و متوسط حقوق ماهیانه در این کشور تنها بین 17 تا 20 دلار در ماه است.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها