اقدام شرکت بزرگ ساعت‌سازی تگ هویر برای ساخت یک ساعت هوشمند 1400 دلاری

ساعت اپل را فراموش کنید، ساعت اندرویدی 4.5 میلیون تومانی در راه است

گوگل برای ساخت یک ساعت هوشمند لوکس آماده می‌شود

رقیب ساعت اپل را گوگل می‌سازد

شرکت‌های گوگل و اینتل و ساعت‌ساز مشهور سوییسی، تگ هویر با همکاری یکدیگر تصمیم به ساخت یک ساعت گرفته‌اند.
کد خبر: ۷۸۲۲۰۵
رقیب ساعت اپل را گوگل می‌سازد

جام جم کلیک: ساعت‌های هوشمند به تدریج درحال تبدیل شدن به عرصه جدید رقابت نام‌های بزرگ هستند. در این میان به‌صورت طبیعی وقتی نامی از ساعت به‌میان می‌آید، بالاترین کیفیت در اذهان عمومی متعلق به ساعت‌های سوییسی است. این موضوع به تدریج درحال تعمیم یافتن به وادی ساعت‌های هوشمند است و بسیاری از شرکت‌های ساعت‌سازی بزرگی از سوییس قرارداد انجام طراحی برای ساعت‌های هوشمند را به امضا رسانده‌اند. در این میان امر دیگری که مبحث ساعت‌های هوشمند را به شدت با یک جهش رسانه‌ای روبرو ساخته است را باید ساعت اپل دانست.

از زمان معرفی ساعت هوشمند اپل، بسیاری از شرکت‌های نامی در رده فناوری اطلاعات تصمیم به ورود به این رده از فناوری‌های پوشیدنی گرفتند و آخرین نمونه آن را باید اتحاد سه نام بزرگ یعنی گوگل، اینتل و تگ هویر (کمپانی مشهور ساعت‌سازی در سوییس) دانست. این مشارکت قرار است تا در سال جاری میلادی به عرضه یک ساعت هوشمند لوکس اندرویدی منجر شود که بدون شک یکی از اهداف آن رقابت با ساعت هوشمند اپل خواهد بود.

این شرایط و اشتیاق بیش‌ازحد برای ورود به رده ساخت ساعت‌های هوشمند تا حدی مشابه اشتیاق برای ساخت کنسول بازی در اوایل دهه 80 میلادی است که به سقوط بسیاری از شرکت‌ها منتهی گشت و بدون شک درصورت عدم ورود حساب شده به این بازار، شاهد ضرردهی بسیاری از شرکت‌ها در تولید ساعت هوشمند خواهیم بود ولی اپل و گوگل امتحان خود را پس داده‌اند و به احتمال فراوان این دو غول بتوانند رقابت جذابی داشته باشند.

شایان ذکر است که هنوز اطلاعاتی درباره کیفیت و امکانات این ساعت منتشر نشده است و باید منتظر ماند تا با بررسی نتیجه نهایی درباره شانس این محصول دربازار نظر قطعی داد.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها