با عنوان «عطر یاس» و تا ۱۴ فروردین برگزار می‌شود:

نوروز با جشنواره اقوام ایرانی در میدان آزادی

جام جم سرا: شهردار منطقه ۹ گفت: همزمان با ایام نوروز ۹۴، جشنواره اقوام ایرانی با عنوان «عطر یاس» با حضور اقوام و عشایر ۸ استان در میدان آزادی برگزار می‌شود و این جشنواره از ۲۸ اسفند آغاز بکار کرده و تا ۱۴ فروردین ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۷۸۲۱۰۸
نوروز با جشنواره اقوام ایرانی در میدان آزادی

سیدعلیرضا حسینی در این زمینه بیان کرد: اقوام بسیاری در شهر‌ها و روستاهای کشورمان زندگی می‌کنند و هریک از این اقوام، آداب و رسوم خاص خود را دارند و برای آشنایی با این سنت‌ها، کافیست که شهروندان به میدان آزادی رفته و قومیت‌های مختلف را از نزدیک ببینند.

وی افزود: اقوام و قومیت‌های مختلف با حضور در این جشنواره سعی می‌کنند تا رسوم خود را به صورت گروهی به شهروندان و مسافرین نمایش دهند و ۲۰ غرفه فرهنگی، سلامت، کارآفرینی و امور اجتماعی و همچنین ۶ چادر عشایر نیز برپا می‌شود.

حسینی این برنامه را فرصتی مناسب برای آشنایی شهروندان با آیین‌ها دانست و گفت: این جشنواره همانند ایرانی کوچک، همه دانستنی‌ها درباره اقوام مختلف را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد و اقوام و عشایر استان‌های سمنان، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، سیستان و بلوچستان و گلستان پذیرای مردم در پای برج آزادی سمبل آزادی ایرانیان خواهند بود.

به گفته شهردار منطقه ۹ این جشنواره تا ۱۴ فروردین ۹۳ ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب برای بازدید به مکان برپایی این جشنواره مراجعه کنند و با محصولات، صنایع دستی و سوغاتی‌های قومیت‌های مختلف آشنا شوند.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۹، وی خاطرنشان کرد: اوایل برگزاری، این جشنواره صبغه فاطمی به خود می‌گیرد و با ارائه برنامه‌های آئینی مذهبی به پیشواز ایام فاطمیه می‌رود و در راستای ترویج شعائر اسلامی در دو نوبت نماز جماعت ظهر و عصر و مغرب و عشاء برگزار می‌شود و تا ۴ فروردین مراسم «چمرخوانی» سوگواری اقوام برپا خواهد شد و مراسم موسیقی اقوام نیز از پنجم فروردین تا پایان روز جشنواره برگزار می‌شود. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها