کاروان اقوام ایرانی ۲۷ فروردین ۹۶ از شیراز پیاده‌روی خود را آغاز می‌کنند تا روز دهم اردیبهشت و به مناسبت روز خلیج فارس به بوشهر برسند.
کد خبر: ۱۰۰۱۶۰۵
۶۰۰ کیلومتر پیاده‌روی اقوام ایرانی به مناسبت روز خلیج فارس

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، غلامعلی کاظمی قشقایی، مدیر برگزاری جشنواره‌های اقوام ایرانی گفت: همانند سال‌های گذشته برنامه‌ای را برای معرفی اقوام ایرانی برگزار می‌کنیم که این بار بهانه آن روز خلیج فارس است.

وی گفت: سال آینده از شیراز تا خلیج فارس اقوام ایرانی پیاده روی خود را از ۲۷ فروردین ماه اغاز می‌کنند و تا روز دهم اردیبهشت ماه به مقصد بوشهر ادامه می‌دهند. ما می‌خواهیم مسیر حاشیه خلیج فارس را به مناسبت روز خلیج فارس در مسیری ۶۰۰ کیلومتری پیاده طی کنیم.

کاظمی بیان کرد: حدود ۳۰ نفر از اقوام مختلف کشور ما را در این سفر همراهی می‌کنند. هدفمان زنده نگه داشتن نام خلیج فارس است که از مسیر شیراز به سروستان، داراب، فسا و... می‌رویم و در مسیر نیز مهمان اقوام برای اقامت می‌شویم.

وی ادامه داد: سال گذشته طرحی را ارائه کردیم اما کسی حمایتی از آن نکرد اما اگر این طرح پول زیادی داشت افراد زیادی همکاری می‌کردند. آن هم فقط به خاطر همان بودجه! در بین راه ۳۰ نقطه در ۳۰ درخت کاشتیم و کارهای فرهنگی دیگری کردیم مانند اراه اندازی کتابخانه سیار بهمن بیگی. همه تلاش ما معرفی اقوام ایران و این بار هم زنده نگه داشتن نام خلیج فارس است. در سال گذشته وقتی مسیر بوشهر تا شیراز را طی کردیم مردم از ما می‌پرسیدند کجا می‌روید و می‌گفتیم این پیاده روی به مناسبت روز خلیج فارس است خیلی از آن‌ها نمی‌دانستند که دهم اردیبهشت چه روزی است.

وی افزود: ما خصوصی کار می‌کنیم و افراد شرکت‌کننده هم همینطور. گروهی از دوستان قشقایی هم میزبان ما در مسیر هستند. ما غیر از برگزاری نمایشگاه‌ها، جشنواره و برنامه‌های فرهنگی، سرویس بهداشتی برای مدارس عشایری ساخته و یا برای دانش آموزان وسایل ورزشی و فرهنگی تهیه می‌کنیم.

کاظمی قشقایی در پاسخ به این سوال که چقدر با برپایی چادر عشایر و فروش نان و آش کنار نمایشگاه‌های گردشگری موافق هستید، بیان کرد: عشایر حمایتی نمی‌شوند. دغدغه آن‌ها آب است. شهرنشین‌ها کمتر عشایر را می‌شناسند. شاید امروز این اقدام، بهترین کار برای معرفی عشایر نباشد اما بهتر از هیچ است. چون در غیر آن صورت، عشایر کشورمان محو می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها