جاده شازند ـ آستانه (فرعی دانشگاه آزاد آستانه) در استان مرکزی به دلیل نبود هیچ گونه تابلو و علائم هشداردهنده مربوط به تردد حیات وحش از یک سو و وجود روستاهای بی‌شمار در حاشیه جاده و درنتیجه افزایش تردد، هر روز شاهد افزایش تلفات گونه‌های حیات‌وحش در این مسیر هستیم.
کد خبر: ۷۸۱۸۹۹

ماندانا حضرتی، رئیس هیات مدیره موسسه زیست‌محیطی درنای خاکستری استان مرکزی با اشاره به مرگبار بودن این جاده برای حیات وحش گفت: در این جاده گونه‌های مختلف حیوانات متاسفانه به واسطه برخورد با اتومبیل به کام مرگ کشیده می‌شوند و به دلیل این‌ که جاده هیچ گونه علائم هشداردهنده ندارد و حتی یک سرعت‌گیر برای آن در نظر گرفته نشده، سرعت بالای خودرو مانع واکنش سریع راننده ‌شده و حیوان از دست می‌رود. ماندانا حضرتی با اشاره به آغاز سفرهای نوروزی تصریح کرد: افزایش رفت‌وآمد خودرو در این جاده قطعا افزایش آمار تلفات حیات‌وحش را به دنبال خواهد داشت و با توجه به این ‌که ممکن است برخی از افراد ناآشنا به جاده، به این منطقه سفر کنند، این نبود آشنایی قطعا اتفاقات ناخوشایندی را به همراه خواهد داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی نیز دراین باره گفت: با توجه به این ‌که موقعیت این جاده کاملا مشخص است، اداره راه می‌تواند به منظور بهبود شرایط این جاده و حداقل نصب یک تابلو عبور حیوانات اقدام کند. امیر انصاری افزود: قطعا می‌توان نصب روگذر یا زیر گذر را در این جاده با توجه به حجم بالای تلفات و عبور حیوانات درنظر گرفت. / ایسنا

«فرش آهنی» ایران ثبت جهانی شد

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از ثبت جهانی نشان جغرافیایی فرش ساروق اراک معروف به فرش آهنی در سازمان جهانی مالکیت فکری خبر داد.

محمد نادری با بیان این که با پیگیری مرکز ملی فرش ایران با همکاری سازمان یونسکو و سازمان جهانی مالکیت فکری در مدت دو سال، این فرش به ثبت جهانی رسید، افزود: فرش‌های دستبافی که در چین تولید شده و در نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های چین و شانگ‌های به اسم فرش ساروق عرضه می‌شد، در تنوع رنگ، نقش و نوع بافت با نمونه اصلی بافته شده در منطقه ساروق متفاوت بود. وی ثبت جهانی فرش دستباف ساروق را راهکاری برای جلوگیری از تولید تقلبی این فرش دانست و تاکید کرد: پس از اعلام ثبت جهانی، استفاده از ظرفیت‌های قانون کپی‌رایت برای تولیدکنندگان فرش ساروق محفوظ خواهد بود. رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی یادآور شد: ثبت جهانی نشان جغرافیایی برند فرش ساروق، انگیزه بسیار بالایی در تولیدکنندگان فرش ساروق ایجاد کرده است و امیدواریم از امروز شاهد عرضه فرش‌های تقلبی ساروق در بازار نباشیم./ ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها