تردد شناورها ممنوع

استان هرمزگان همچنان بارانی است

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی هرمزگان گفت: سامانه بارندگی در این استان بویژه شهر بندر عباس که از بامداد چهارشنبه آغاز شده است تا امشب ادامه دارد.
کد خبر: ۷۷۹۲۶۸
استان هرمزگان همچنان بارانی است

مجتبی حمزه نژاد گفت: سامانه کم فشار جنوبی از اوایل وقت امروز بر روی استان هرمزگان فعالیت خود را آغاز کرده که بیشترین بارش ها را در مناطق شرقی استان شاهد خواهیم بود و سبب آب گرفتگی معابر، طغیان رودخانه ها و سیلابی شدن مسیرها می شود.

وی افزود: در نیمه غربی آن چنان بارندگی پیش بینی نمی شود و از امشب با کاهش این سامانه و نفوذ سامانه پر فشار سرد شمالی، افزایش سرعت بادهای شمال شرقی در مناطق شرقی، شمالی، مرکزی استان و تنگه هرمز پیش بینی می شود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی هرمزگان هشدار داد: دریا تا صبح جمعه در محدوده دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس مواج پیش بینی می شود که توصیه می شود شناورهای سبک و صیادی در این مدت از رفتن به دریا خودداری کنند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناورها نیز صورت گیرد.

حمزه نژاد همچنین یادآورشد: توصیه می شود تردد در حریم رودخانه ها خودداری شود.

وی افزود: بیشترین بارندگی تا ساعت هفت بامداد امروز چهارشنبه مربوط به شهر بندرعباس با 99 میلیمتر بوده و در شهرهای رودان نیز هفت میلیمتر و میناب یک میلیمتر بارندگی بوده و در بشاگرد و حاجی آباد به صورت پراکنده بوده است.

این کارشناس هواشناسی در هرمزگان یادآورشد: طی این مدت کاهش دو تا هفت درجه دما هم پیش بینی می شود که شهر بندرعباس نسبت به روز گذشته در این ساعت (هفت بامداد) با هفت درجه کاهش؛ دمای 15 درجه داشته است.

شهرستان حاجی آباد با 12 درجه بالای صفر و قشم با 24 درجه بالای صفر به ترتیب کمترین و بیشترین دما دارند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها