آیت‌الله آملی‌لاریجانی که پس از فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب درباره محیط‌زیست، از برخورد قاطع قوه قضاییه با متجاوزان به اراضی ملی خبر داده بود با صدور بخشنامه‌ای به مراجع قضایی سراسر کشور دستور داد از تعدی و تخریب منابع طبیعی و تغییر کاربری بی‌رویه اراضی کشاورزی جلوگیری شود. به گزارش روابط عمومی قوه قضاییه، طبق این بخشنامه، مراجع قضایی سراسر کشور مکلفند ضمن رسیدگی سریع و قاطع به پرونده‌های ارجاعی، با جدیت بیشتری نسبت به برخورد با متخلفان از قانون، خصوصا افراد ذی‌نفوذ اقدام کرده و نباید هیچ‌گونه کوتاهی و اغماضی در این رابطه صورت پذیرد.
کد خبر: ۷۷۸۷۳۶

خرازی: رهبری نبود، نتیجه انتخابات 76 و 92، طوری دیگر رقم می‌خورد

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: در سال ۷۶ اگر رهبری نبودند، محال بود حماسه و تحول بزرگ دوم خرداد شکل بگیرد زیرا برخی مایل نبودند تحولات دوم خرداد شکل بگیرد.

به گزارش فارس، صادق خرازی در جمع دانشجویان دانشگاه سمنان با بیان این‌که رهبری همواره با صراحت جلوی رفتار برخی ایستاده‌اند و تاکید دارند که انتخابات باید آزاد و کامل باشد، گفت: نمونه دیگر ایستادگی رهبر معظم انقلاب در حماسه 24 خرداد 92 بود. ایشان با تاکید بر سلامت انتخابات، زمینه‌ساز پیروزی حسن روحانی بودند و امروز هم از دولت حمایت می‌کنند.

توضیح سازمان انرژی اتمی درباره سایت جعلی

سازمان انرژی اتمی با صدور اطلاعیه‌ای از فعالیت یک وبسایت اینترنتی جعلی خبر داد و اعلام کرد: طی روزهای اخیر افرادی سودجو با راه‌اندازی سایت اینترنتی جعلی از طریق ارسال پست الکترونیک و پیامک به فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی و معرفی طرح‌های غیرواقعی به‌عنوان طرح‌های سازمان، در قالب استخدام اقدام به کلاهبرداری کرده‌اند.

در این فرآیند از داوطلبان خواسته شده ضمن ارسال مدارک و مشخصات خود، یک میلیون و 500 هزار ریال به یک حساب جعلی واریز کنند. سازمان انرژی اتمی ایران ضمن هشدار به مردم و تکذیب موضوع، اعلام کرد: مطالب عنوان شده هیچ ارتباطی به این سازمان نداشته و موضوع از طریق مراجع امنیتی و قضایی در دست پیگیری است. بر اساس این اطلاعیه، هرگونه آگهی استخدام و جذب نیروی انسانی در بخش‌های مختلف صنعت هسته‌ای از طریق آگهی رسمی در رسانه ملی، جراید معتبر و پورتال سازمان انرژی اتمی اعلام خواهد شد.

رحیمی به اوین برگشت

محمدرضا رحیمی پس از پایان مرخصی‌اش برای تحمل حبس به بازداشتگاه اوین برگشت.

دادسرای عمومی و انقلاب تهران نهم اسفندماه اعلام کرده بود که پیرو درخواست کتبی محمدرضا رحیمی دائر بر استفاده از مرخصی به لحاظ بیماری لاعلاج و طولانی مدت همسرش که در بیمارستان بستری است، این دادستانی وفق مقررات قانونی، با درخواست یک هفته مرخصی نامبرده موافقت کرده است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا رحیمی، چندی پیش در پی محکومیتش به 5 سال و 91 روز حبس به اتهام جرایم اقتصادی راهی زندان شده بود.

روزنامه قانون تذکر گرفت

هیات نظارت بر مطبوعات، با بررسی روند عملکرد محتوایی روزنامه قانون، مقرر کرد به این نشریه تذکر داده شود. به گزارش ایرنا، هیأت نظارت بر مطبوعات همچنین پرونده تخلفات این روزنامه را برای رسیدگی به مرجع قضایی ارسال کرد.

این هیات در ادامه، شماری از تقاضاهای صدور مجوز نشریات را بررسی کرد که بر این اساس 32 نشریه و 26 پایگاه اطلاع رسانی مجوز انتشار و فعالیت دریافت کردند. همچنین در این جلسه به تقاضای تغییر وضع، تغییر صاحب امتیازی و تغییر مدیر مسئولی 15 نشریه رسیدگی شد.

ابقای وزیر خارجه عربستان

سعود الفیصل هفتاد و پنج ساله که ریاست دستگاه سیاست خارجی عربستان را از سال ۱۹۷۵ برعهده دارد، ‌دیروز در مقام خود ابقا شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از خبرگزاری فرانسه، ‌سعود الفیصل‌ که طولانی‌ترین سابقه را به عنوان وزیر امور خارجه در جهان دارد در برابر ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه جدید سوگند خورد. سعود الفیصل که برای راه رفتن با دشواری زیادی مواجه است در زمان به قدرت رسیدن ملک سلمان در بیست و سوم ژانویه و پس از مرگ ملک عبدالله، در آمریکا تحت عمل جراحی کمر قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها