چه‌اندازه‌ای؟ با چه کیفیتی و به چه قیمتی؟

راهنمای انتخاب و خرید تلویزیون

اگر به اخبار دنیای فناوری علاقه‌مند باشید حتما می‌دانید یکی از خبرسازترین تیترها در چند هفته اخیر، به شنود صحبت‌ها توسط تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ اختصاص داشت.
کد خبر: ۷۷۸۳۲۰
غیرفعال کردن فرمان‌های صوتی در تلویزیون‌های هوشمند

ماجرا از این قرار است که تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ به قابلیتی برای دریافت فرمان‌های صوتی از کاربر مجهز هستند. برای دریافت این فرمان‌ها از سوی کاربر، همواره میکروفن‌های تلویزیون هوشمند شما فعال است و همه مکالمات را ضبط و برای شرکت واسطه‌ای ارسال می‌کند.

در نگاه اول سامسونگ این کار را برای در اختیار گذاشتن قابلیت هوشمند فرمان‌پذیری صوتی ایجاد کرده، اما بحث‌های زیادی در این رابطه شکل گرفته که یکی از مهم‌ترین آنها جاسوسی از کاربران است، زیرا طبق شرایط و ضوابط استفاده از این سرویس، همه مکالمات شما حتی مکالمات کاملا خصوصی و محرمانه ضبط شده و برای شرکت واسطه‌ای برای پردازش ارسال می‌شوند که این ارسال اطلاعات کاملا نقض حریم خصوصی شما به‌شمار می‌رود. (البته دستگاه‌های دیگری مانند موتو ایکس، نکسوس، آیفون، کینکت مایکروسافت و... نیز تقریبا همین شرایط را دارند) گاهی ممکن است کاربرانی این تلویزیون‌ها را خریداری کنند، اما هیچ‌گاه از فرمان‌های صوتی آن نیز استفاده نکنند؛ ولی فعال بودن این قابلیت در تلویزیون هوشمند آنها نیز می‌تواند حریم خصوصی آنها را با مشکل مواجه کند. اگر شما نیز جزو این دسته از کاربران هستید و می‌خواهید تلویزیونی چشم و گوش بسته در منزل خود داشته باشید می‌توانید با استفاده از روش زیر این قابلیت را در تلویزیون هوشمند خود غیرفعال کنید:

1 ـ به منوی تنظیمات دستگاه (Settings) مراجعه کنید.

2 ـ گزینه امکانات هوشمند (Smart Features) را انتخاب کنید و در پایان Voice Recognition را انتخاب کرده و آن را غیرفعال کنید.

3 ـ از این لحظه به بعد شما نمی‌توانید با فرمان Hi TV از تلویزیون خود بخواهید فرمان‌های صوتی را اجرا کند، اما همواره می‌توانید با فشار دادن کلید میکروفن در ریموت کنترل تلویزیون خود از فرمان‌های صوتی استفاده کنید.

کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها