ستاره برزیلی برای دومین بار توسط ایرانی‌ها سورپرایز شد

جشن تولد ریوالدو با حضور رضا عطاران/ تصاویر

کمدی «نهنگ عنبر» زندگی یک سرباز فراری را به تصویر کشیده است

ماجرای پاسپورت جعلی «رضا عطاران»

رضا عطاران به زودی با یک کمدی به سینماها می آید. یک کمدی به نام «نهنگ عنبر» که عطاران در آن در نقشی به نام «ارژنگ صنوبر» ظاهر شده است.
کد خبر: ۷۷۶۴۷۵
ماجرای پاسپورت جعلی «رضا عطاران»
سامان مقدم کارگردان "نهنگ عنبر” داستان زندگی شخصیتی به نام "ارژنگ صنوبر” را در برهه های زمانی مختلف از دهه ۴۰ تا دهه ۹۰ خورشیدی روایت کرده است.

در این روایت تجربیات مختلفی که "ارژنگ” از روابط و مشکلاتش در دهه های مختلف زندگی اش داشته به تصویر کشیده می شود.

اما بحث برانگیز بودن "نهنگ عنبر” مربوط به بخش‌هایی از فیلم است که کاراکتر اصلی فیلم در پی یک اتفاق عازم جبهه های جنگ می شود.

فرار از سربازی با پاسپورت جعلی

"ارژنگ صنوبر” که در دوران دفاع مقدس در سن سربازی قرار دارد برای آن که مبادا به واسطه اعزام به سربازی وارد جبهه ها شده و آسیب ببیند به این فکر می افتد که از کشور خارج شود.



برای خروج از کشور هم چاره ای ندارد جز استفاده از پاسپورت جعلی! طبیعی است که این روش غیرقانونی هم به دستگیری او و اعزامش به جبهه منتهی می شود.

نکته بحث برانگیز درباره "نهنگ عنبر” این بوده که یک سرباز فراری با همان چمدانی که به هنگام خروج غیرقانونی از کشور در دستش بوده دستگیر شده و با همان پوشش و چمدان به جبهه برده شده و در نزدیکی خط مقدم رها می‌شود!!!

از اینجا به بعد هم اتفاقاتی را که او حین حضورش در جبهه با آن روبرو می‌شود می بینیم.
از جمله این اتفاقات رویارویی کمیک گونه "ارژنگ صنوبر” و تیراندازی او به سمت یک عراقی است که او را استهزا کرده است. این عراقی به این خاطر که به "ارژنگ” گفته در ایران چیزی به نام موسیقی وجود ندارد هدف گلوله او قرار می گیرد.
http://media.mehrnews.com/d/2014/12/01/3/715766.jpg?ts=1424263615880

فقط یک نمای دو دقیقه ای از خط مقدم باقی مانده

شنیده می شود از کل نماهای مربوط به دفاع مقدس "نهنگ عنبر” فقط نمای دو دقیقه ای ابتدایی یعنی از دستگیری "ارژنگ” به عنوان سرباز فراری و تا رها شدنش در جبهه ها باقی مانده است.

اعضای شورای پروانه نمایش در جلساتی که با سامان مقدم داشته اند او را توجیه کرده اند که فیلمش را صرفا با همین دو دقیقه برای درخواست پروانه نمایش ارائه کند و البته که تعامل مقدم با شورای نمایش سبب ساز صدور پروانه نمایش آن شده است.

مهناز افشار، ویشکا آسایش، هانیه توسلی، رضا ناجی، نادر سلیمانی ،حسین سلیمانی و امیرحسین رستمی دیگر بازیگرانی هستند که در "نهنگ عنبر” ایفای نقش کرده‌اند.

فرشاد محمدی مدیر تصویربرداری کار بوده، سعید ملکان گریمور و امیر توسلی آهنگساز کار بوده است. (خبرگزاری میزان به نقل از سایت سینماژورنال)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها