نمایندگان ایران در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا به میدان می‌روند

پرسپولیس در انتظار تکرار زلزله

برتری قاطع پرسپولیس مقابل لخویای قطر و شکست نفت برابر پاختاکور ازبکستان اتفاقی بود؟ پرسشی که امروز و در دور دوم لیگ قهرمانان آسیا تا حدی می‌توان پاسخ آن را یافت و خواهیم دید این دو نماینده فوتبال کشورمان مقابل یکی دیگر از تیم‌های ازبک و نماینده صاحبنام امارات چند مرده حلاج‌اند!
کد خبر: ۷۷۶۳۲۵
پرسپولیس در انتظار تکرار زلزله

به گزارش جام‌جم، لیگ قهرمانان آسیا در شرایطی از امروز وارد ایستگاه دوم خود می‌شود که نتایج روز نخست این رقابت‌ها بسیاری از علاقه‌مندان به فوتبال را شگفت‌زده کرد؛ جایی که پرسپولیس موفق شد تیم پرمدعای سال‌های اخیر قطر یعنی لخویا را در ورزشگاه آزادی با شایستگی و قاطعیت 3 بر صفر شکست دهد و نفت تهران هم در خانه حریف نتوانست از پس تیم ده نفره پاختاکور برآید. هر دوی این نتایج بوی‍ژه پیروزی قاطع پرسپولیس بسیار دور از ذهن بود و شرایط بحرانی این تیم در هفته‌ها و ماه‌های گذشته و عملکرد ضعیفش در لیگ و جام حذفی افق تیره و تاری را در عرصه لیگ قهرمانان برای این تیم ترسیم کرده بود. با وجود این، تیم درخشان که پیشتر در شهرآورد تهران همه پیش‌بینی‌ها را نقش بر آب کرد و از پس استقلال برآمد، حریف قطری را بدجوری در ورزشگاه آزادی زمینگیر کرد.

در این شرایط پرسپولیسی‌ها گام به مرحله دوم این بازی‌ها و دیدار با بنیادکار ازبکستان می‌گذارند. پرسپولیسی‌ها در حالی گام به این مسابقه می‌گذارند که چندی پیش در اردوی تدارکاتی امارات 3 بر یک این حریف را در دیداری دوستانه شکست دادند. با وجود این، پرسپولیس در چهار دوره حضورش در لیگ قهرمانان آسیا دو بار به دور دوم صعود کرده و در دو باری که سرخپوشان در مرحله گروهی حذف شدند، برابر نمایندگانی از ازبکستان قرار گرفته و مغلوب شده‌اند. پاختاکور و بنیادکار هر دو در مرحله گروهی تاثیر مستقیمی در ناکامی و سقوط پرسپولیس در مرحله دوم داشته‌اند. پرسپولیس در دو باری که در مرحله حذفی سقوط کرده، یک بار به الاتحاد و یک بار به بنیادکار در تهران باخت، به عبارتی سرخپوشان در چهار حضورشان سه بار برابر ازبک‌ها ناکام ماندند.علاقه‌مندان حرفه‌ای فوتبال قطعا شکست پرسپولیس برابر بنیادکار را در ورزشگاه آزادی فراموش نکرده‌اند؛ دیداری که هدایت تیم ازبک بر عهده فیلیپه اسکولاری بود و گل بنیادکار را ریوالدو، ستاره سرشناس برزیل از روی نقطه پنالتی به پرسپولیس زد.

از طرفی تیم نفت تهران در حالی در ورزشگاه آزادی پذیرای العین امارات است که با وجود جوان بودن تیم تحت هدایت منصوریان ـ که به اذعان خودش عامل اصلی شکست او در هفته اول همین جوانی تیم بود ـ العین امارات تیمی است که سابقه قهرمانی، نایب قهرمانی و یک بار هم صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان را دارد و از نقطه‌نظر تجربی می‌تواند کار را بر جوانان نفت سخت کند. اما العین در گام اول برابر الشباب متوقف شده است و صدرنشین لیگ فوتبال ایران می‌تواند در تهران و با بهره‌مندی از حمایت تماشاگران، خودی نشان دهد.

در حالی که مثل همیشه کادر فنی و بازیکنان دو تیم از انگیزه بالای خود برای پیروزی صحبت می‌کنند باید دید در میدان عمل این دو تیم نماینده فوتبال ایران چه خواهند کرد و آیا می‌توانند با کسب دو پیروزی ارزشمند روحیه دوچندانی به فولاد و تراکتورسازی دیگر نمایند‌گان فوتبال کشورمان در این عرصه بدهند؟

برنامه بازی‌های امروز لیگ قهرمانان

گروه اول: بنیادکار ازبکستان ـ پرسپولیس ایران (16 و 30 دقیقه)، لخویای قطر ـ النصر عربستان (18 و 45 دقیقه)

گروه دوم: نفت تهران ـ العین امارات (18)، الشباب عربستان ـ پاختاکور ازبکستان (20 و 50 دقیقه)

گروه پنجم: شاندونگ چین ـ جونبوک موتورز کره‌جنوبی (11)، کاشیوا ریسول ژاپن ـ بین دونگ ویتنام (13 و 30)

گروه ششم: سئونگنام کره‌جنوبی ـ‌ گامبا اوزاکای ژاپن (14)، گوانگ جوچین ـ بوریرام تایلند (14)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها