گوگل قصد دارد قابلیتی جدید و کاربردی را به کروم بیاورد. در همین راستا Francois Beaufort، یکی از فعالان پروژه کرومیوم که پیش تر نقش زیادی را در لو دادن قابلیت های مرورگر گوگل کروم داشته، در یک پست گوگل پلاس از نسخه های ابتدایی حالت مطالعه برای نسخه های دسکتاپ و موبایل مرورگر مورد بحث رونمایی کرده است.
کد خبر: ۷۷۴۹۲۹
توسعه حالت مخصوص مطالعه در کروم

به گزارش جام جم کلیک: این حالت به گونه ای طراحی شده که خواندن متون را با حذف تصاویر غیر ضروری، جعبه ها و دکمه ها، و تبلیغات آسان تر سازد.

سافاری، مدت هاست که این ویژگی را در اختیار کاربران قرار داده و افزونه Readability سرویس هایی مشابه را برای مرورگر کروم به همراه دارد؛ اما هم اکنون، گوگل قصد دارد با Reader Mode، خود وارد بازی شود.

این پروژه بر پایه DOM Distiller متن باز کرومیوم بنا شده، به این معنی افراد علاقه مند می توانند کد پروژه را مشاهده کرده و تغییراتی در آن ایجاد کنند. Reader Mode برای موبایل از سال گذشته در پس زمینه مرورگر مورد اشاره وجود داشت؛ برای فعالسازی آن کافیست پس از مراجعه به chrome://flags#enable-reader-mode-toolbar-icon و انتخاب گزینه Enable، کروم را ریستارت کنید.

آیکون مربوط به این سرویس باید از این پس در نوار ابزار شما به نمایش درآید. در دسکتاپ اما کافیست کروم را با سوییچ –enable-dom-distiller جهت فعالسازی قابلیت منوی “Distill page” راه اندازی کنید.

منبع: دیجیاتو

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها