استفاده از حافظه داخلی flash روی نسل بعدی تلفن‌های همراه سامسونگ

128 گیگابایت حافظه داخلی فوق سریع روی تلفن همراه

سامسونگ نخستین چیپ حافظه فلش را برای تلفن‌های همراه هوشمند تولید کرده است که موجب خواهد شد تا داشتن حافظه داخلی بالا برای این دستگاه‌ها چندان دشوار و پرهزینه نباشد.
کد خبر: ۷۷۴۹۱۴
128 گیگابایت حافظه داخلی فوق سریع روی تلفن همراه

جام جم کلیک: حافظه داخلی تلفن‌های همراه هوشمند برای بسیاری از ما به یک مشکل عمده تبدیل شده است زیرا نمی‌توانیم بسیاری از محتوای مورد علاقه خود را به علت محدودیت فضای تلفن همراه هوشمندمان به همراه داشته باشیم، برای نمونه بسیاری از دوست‌داران بازی‌های کامپیوتری مجبور هستند تا بازی‌های خود را برای نصب یک بازی HD جدید از روی تلفن همراه هوشمند خود پاک کنند.

این مشکل بارها توسط شرکت‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است ولی مشکل اینجاست که تعبیه حافظه داخلی با حجم بالا به قیمتی نجومی برای تلفن همراه هوشمند منتهی می‌شود. در این میان سامسونگ از ابتدا به بررسی این پدیده پرداخته است و با تحقیقاتی جامع به ساخت نخستین چیپ الکترونیکی از نوع حافظه فلش دست زده است که می‌توان از آن به‌عنوان یک حافظه داخلی حجیم و با قیمتی متوسط برای تلفن‌های همراه هوشمند استفاده کرد.

این نوع جدید از حافظه تقریبا سرعتی برابر با هاردهای SSD داشته و از نظر مصرف باتری نیز انرژی مورد نیاز آن کمتر از نیمی از انرژی مورد نیاز برای کارکردن با حافظه‌های فعلی است. البته ممکن است حتی بر روی پرچمدار در آستانه عرضه این شرکت یعنی گلکسی اس 6 نیز شاهد عرضه این فناوری نباشیم و زمان عرضه قطعی آن اندکی به طول بینجامد. بدون شک استفاده از این سیستم می‌تواند موجب شود تا بتوان حافظه 128 گیگابایتی را به‌عنوان یک مشخصه عادی و مرسوم بر روی تلفن‌های همراه هوشمند مشاهده نمود و در عین حال نیز شاهد افزایش نجومی قیمت دستگاه و کاهش سرعت عملکرد آن نیز نباشیم.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها