یک شرکت نوپا به نام Artemis Networks فناوری خاصی را ابداع کرده که سرعت تبادل داده از طریق شبکه‌های بی‌سیم را ارتقا می‌بخشد.
کد خبر: ۷۷۴۷۷۰
فناوری پرسرعت مخابراتی جایگزین نسل چهارم ارتباطات همراه می‌شود

به گزارش جام جم کلیک: این فناوری بر مبنای ایجاد شبکه‌های ارتباطی از طریق دیش‌های خاصی مشابه با دیش‌های ماهواره ای عمل می‌کند و بر مبنای آن تبادل داده با اتکا به فناوری بی‌سیم pCell صورت می‌گیرد.

فناوری مذکور از دو سال پیش در شهر سان فرانسیسکو به طور آزمایشی در دست بررسی بوده و در صورت تایید آن توسط نهادهای رگولاتوری امکان استفاده تجاری از آن در سال های آتی وجود دارد.

در تست هایی که در محیط های بسته صورت گرفته از pCell برای تبادل دیتا با سرعت بالا و میان انواع وسایل همراه استفاده شده است و حتی با افزایش تعداد کاربران هم تغییری در سرعت ارتباط آنها رخ نداده است. لذا ظرفیت این شبکه از شبکه های ارتباطی نسل چهارم بیشتر است.

فناوری pCell باموفقیت بر روی گوشی های آیفون 6 و 6 پلاس و همین طور گوشی‌های پیشرفته آندرویدی آزمایش شده است. سرعت تبادل داده از این طریق در شبکه ای با 32 آنتن به حداکثر 1.5 گیگابیت در ثانیه رسیده است و به این منظور از طیف های فرکانسی متنوعی از 600 مگاهرتز تا 6 گیگاهرتز استفاده شده است.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها