کارت حافظه مناسب بخرید

حافظه‌های باکلاس

از کارت حافظه بیشتر بدانید

کدام کارت حافظه را بخرید؟

مموری‌کارت‌ها در دوربین‌های دیجیتال، گوشی‌های تلفن همراه و تبلت‌ها یا حتی لپ‌تاپ‌ها استفاده می‌شوند اما همه مموری‌کارت‌ها یکسان نیستند و از نظر سرعت، سایز فیزیکی و حجم به‌گونه‌های مختلف دسته‌بندی می‌شوند.
کد خبر: ۷۷۱۶۹۱
کدام کارت حافظه را بخرید؟

به گزارش جام جم کلیک: اگر بخواهید چشم بسته یک مموری‌کارت انتخاب کنید باید به این نکته توجه کنید که کار کردن با آنها با سرعت یکسان انجام نمی‌شود. این قضیه در انجام کارهایی که مهم‌تر هستند پررنگ‌تر می‌شود؛ مثلا برای ضبط فیلم با رزولوشن بالا و ذخیره‌کردن آن روی مموری‌کارت باید از یک مموری‌کارت با سرعت بالا استفاده کنید اما اگر با دوربین معمولی خود عکسبرداری می‌کنید یا از مموری‌کارت‌تان برای ذخیره‌سازی‌ در تلفن همراه استفاده می‌کنید، دیگر سرعت عملکرد مموری‌کارت اهمیت چندانی ندارد.

تولید‌کنندگان برای اندازه‌گیری سرعت مموری‌کارت از «کلاس سرعت» استفاده می‌کنند. 4کلاس سرعت مموری کارت‌ها ۱۰و ۸، ۴ ، ۲ هستند که پایین‌ترین سرعت C2یا کلاس 2 است که برای ضبط فیلم‌های استاندارد قابل استفاده است. سریع‌ترین استاندارد C10یا کلاس 10 است که امکان ضبط تصاویر فول FULL HD را برای کاربر فراهم می‌کند. کلاس سرعت روی مموری‌کارت‌ها داخل یک دایره نوشته شده است. اگر روی بسته‌بندی هیچ علامتی مبنی بر کلاس سرعت ندیدید یعنی آن مموری‌کارت کلاس صفر است. این کارت‌ها قبل از اینکه سیستم کلاس سرعت توصیف شود طراحی و تولید شده‌اند. سرعت آنها از مموری کارت‌های کلاس 2 هم کمتر است. روی برخی از مدل‌های پیشرفته‌تر کارت‌های حافظه به جای حرف C از حرف U استفاده می‌شود که منظور از آن انواع فوق پرسرعت (Ultra High Speed) است و برای ابزارهای خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از کارت‌های حافظه تنها خواندنی (read only) و برخی دیگر دارای قابلیت رمزگذاری هستند که با استفاده از آن می‌توان کارت را قفل کرده و تنها ابزارهایی که پسورد یا کلمه عبور آن را داشته باشند می‌توانند اطلاعات کارت را بخوانند. مموری‌کارت‌ها اندازه‌های متفاوتی دارند که هرکدام در ابزار‌های متفاوتی جای می‌گیرند:
1- کارت‌های SD یا اندازه اصلی که 24× 32 میلی‌متر هستند. (اندازه استاندارد)
2- کارت‌های Mini SD که 21× 5/20میلی‌متر هستند. (کارت حافظه کوچک)
3- کارت‌های Micro SD که 15× 11میلی‌متر هستند (کارت حافظه خیلی کوچک)

مموری‌کارت‌های استاندارد از بقیه بزرگ‌تر هستند. معمولا کاربران دوربین دیجیتال از این مموری‌کارت‌ها استفاده می‌کنند. در این دسته از کارت‌ها در گوشه کارت بریدگی وجود دارد. کارت‌های حافظه mini یا کوچک، از کارت‌های استاندارد کوچک‌تر هستند و یکی از معروف‌ترین کارت‌های حافظه در بازار به‌شمار می‌روند که برای گوشی‌های تلفن همراه طراحی شده‌اند. کارت حافظه میکرو کوچک‌ترین کارت‌های حافظه به‌شمار می‌روند که در وزن 25/0 گرم طراحی شده‌اند. امروزه از این نوع کارت‌ها در تلفن‌های همراه و تبلت‌ها استفاده بیشتری می‌شود.

کارت‌های حافظه فقط درصورتی قابل استفاده هستند که کاملا با جای تعبیه شده برایشان مطابق باشند. مثلا نمی‌توانید یک کارت حافظه میکرو را به‌جای کارت حافظه استاندارد استفاده کنید اما می‌توانید به کمک یک مبدل از کارت‌های حافظه کوچک‌تر روی وسیله‌هایی که برای کارت حافظه بزرگ تعبیه شده‌اند استفاده کنید.

مانند سایر وسایل ذخیره اطلاعات، کارت‌های حافظه هم ظرفیت ذخیره متفاوتی دارند و به انواع مختلف SDSC، SDHC، SDXC تقسیم‌بندی می‌شوند. کارت‌های حافظه استاندارد SDSC معمولا حافظه‌ای بین یک‌مگابایت تا ۲ گیگابایت دارند، کارت‌های SDHC حافظه‌ای بین ۲ گیگابایت تا ۳۲ گیگابایت دارند و کارت‌های SDXC یکی از پرحافظه‌ترین کارت‌ها به‌شمار می‌روند که دارای حافظه ۳۲گیگابایتی تا ۲ ترابایتی هستند. نوع این حافظه‌ها روی کارت‌های حافظه نوشته شده است.

منبع: همشهری آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
عبدالرسول
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
۰
۰
ای كاش میشد یكی از این مموریها را تو كله من توبچگی میگذاشتند،چون ۴سال تو كلاس دوم راهنمایی درس خواندم اخرش قبول نشدم كه نشدم.
نرم افزار موبایل
-
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
۰
۰
واقعا
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها