رئیس پلیس راهور ناجا گفت: هر ایرانی در ایام نوروز، بیش از یک‌ بار سفر می‌کند.
کد خبر: ۷۷۴۶۹۷

به گزارش تسنیم، اسکندر مومنی در نشست معاونان عمرانی استانداری‌های کشور اظهار کرد: در نوروز سال گذشته 30 درصد سفرها به چهار استان کشور بود که این نشان می‌دهد باید در زمینه توزیع سفرها بیشتر کار کنیم.

وی افزود: در ده ماهه اول سال 92، 14 درصد خودروها تخلف سرعت داشتند که این میزان در ده ماهه سال 93، به 8.7 درصد کاهش یافت.

مومنی با بیان این‌که در استان‌های شمالی کشور فراوانی عابران کشته شده بالاتر از دیگر شهرهای کشور است، ادامه داد: در ده ماهه اول سال گذشته 15 هزار و 534 نفر به علت حوادث رانندگی کشته شده‌اند که این میزان در ده ماهه اول امسال به 14 هزار و 521 نفر کاهش یافت که البته با در نظر گرفتن ورودی‌ها یعنی بیش از یک میلیون ورودی خودرو و راننده جدید و یک میلیون موتورسیکلت نشان می‌دهد که تلاش دستگاه‌ها برای این موضوع به نتیجه رسیده است.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان این‌که البته باید بیش از پیش فعالیت کنیم، خاطرنشان کرد: در نوروز 93، 7.2 درصد کاهش کشته داشتیم، همچنین باید در نظر داشت که استان‌های خوزستان و خراسان جنوبی افزایش متوفیان حوزه برون‌شهری را داشتند.

وی با اشاره به آمار واژگونی‌های منجر به فوت نیز یادآور شد: 40 درصد تصادفات مربوط به واژگونی‌ها و البته 40درصد واژگونی‌ها در پنج استان اصفهان، خراسان رضوی، سمنان و فارس و آذربایجان شرقی صورت گرفته است که باید مسئولان این استان‌ها بیشتر کار کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها