رئیس‌جمهور با اشاره به گفت‌وگوهای هسته‌ای تاکید کرد: در مذاکرات، نه تحمیل و تحقیری را می‌پذیریم و نه ادامه تحریمی را خواهیم پذیرفت.
کد خبر: ۷۷۴۶۶۲

به گزارش واحد مرکزی خبر، حسن روحانی که دیروز در قالب چهاردهمین سفر استانی دولت به قم سفر کرده بود در اجتماع مردم این استان گفت: ما در زمینه سیاست خارجی، قدم‌های مهمی را در رابطه با جهان بویژه همسایگان برداشته‌ایم.

روحانی افزود: ما مسیر حل معضلات از جمله پرونده هسته‌ای را با اقتدار و بدون این‌که به صدایی از گوشه و کنار و حاشیه‌پردازی عده‌ای توجه کنیم، ادامه دادیم و تا نهایت هم ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما در زمینه هسته‌ای سال گذشته یک قدم مهم برداشتیم و آن توافق موقت بود و در سایه این توافق موقت، بخشی از تحریم‌ها برداشته شد. روحانی افزود: تحریم ظلم به مردم است، توسعه حق مسلم مردم ایران است و ما به حول و قوه الهی با منطق و استدلال مذاکرات را ادامه می‌دهیم، اما طرف مذاکره ما بداند ملت ایران هرگز از مسیر توسعه علمی خود دست برنخواهد داشت و راه توسعه علمی را ادامه خواهد داد.

رئیس‌جمهور گفت: طرف مذاکره ما بداند پایان این مذاکرات و نتیجه توافق باید برداشتن همه تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی باشد.

روحانی بیان کرد: دولت همانند همه روزهای تاریخ این انقلاب، حمایت ملت و مخصوصا حمایت مردم قم، حوزه علمیه و مراجع تقلید را می‌طلبد؛ ما می‌توانیم دست به دست هم بدهیم و از پیچ و خم‌ها عبور کنیم. رئیس‌جمهور افزود: دولت به تمام وعده‌هایی که در 24 خرداد سال گذشته داده است، وفادار می‌ماند.

روحانی افزود: شعار دولت نجات اقتصاد، ‌احیای اخلاق و تعامل سازنده با جهان بوده است و ما به راهمان ادامه می‌دهیم.

وی گفت: مردم باید بدانند دولت در طول 18 ماه گذشته در زمینه اقتصادی با وجود آن‌که وارث ویرانی‌های فراوان بود، توانست قدم‌هایی را با حمایت مردم،‌ مقام معظم رهبری و پشتیبانی مراجع معظم تقلید بردارد که هر منصفی را به تعجب وا می‌دارد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: ‌ما همواره به منتقدان احترام می‌گذاریم و به آنها می‌گوییم که از حمایت دولت برخوردارند، اما تخریب در کشور جایی ندارد و تخریب‌گران خانه کهنه خود را ویرانه می‌کنند.

روحانی تصریح کرد: ‌مگر منتقدان از آمار اقتصادی این هجده ماهه خبر ندارند و کنترل تورم و رشد اقتصادی را نمی‌بینند؟‌

وی افزود: در این 18 ماه، 7000 واحد صنعتی نیمه‌تمام راه‌اندازی شده و بیش از 200 هکتار از اراضی استان‌های خوزستان، ایلام و سیستان زیر پوشش آبیاری مدرن و قطره‌ای قرار گرفته است.

رئیس‌جمهور گفت:‌ سهولت کسب و کار، 22 رتبه نسبت به سال گذشته تغییر کرده و از 152 به 130 رسیده است. وی با بیان این‌که در ماه‌های گذشته به تولید گاز کشور صد میلیون مترمکعب در روز اضافه شده است، گفت: در طول یک سال به ظرفیت تولید نفت روزانه 200 هزار بشکه اضافه شده است.

روحانی با تاکید بر این‌که ما باید درباره هم منصفانه قضاوت کنیم، افزود‌: اگر آمار سال 93 را با سال‌های قبل مقایسه کنیم، می‌بینیم که کارهای مهمی به دست شما مردم ایران انجام شده است.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که ما برای ادامه راه و توسعه، نیاز به اتحاد و همدلی بیشتر داریم، افزود: صدای نهضت و وحدت از قم بلند شد و اکنون باید صدای برادری و اتحاد از حوزه و قم به گوش ملت ایران برسد. وی افزود: باید صدای عقلانیت و اعتدال از قم و حوزه علمیه به گوش همه مردم جهان برسد. روحانی گفت: ‌ما باید قدر این مردم فداکار و عزیز قم را بدانیم که همیشه در کنار امام و اسلام ایستادگی کردند.

دولت پشتوانه خود را در قم می‌بیند

رئیس‌جمهور در ادامه گفت: امروز دولت پشتوانه خود را در قم می‌بیند و چشم‌انداز فردای نظام، کشور و ملت را در سایه اندیشه برآمده از حوزه علمیه قم می‌داند.

وی گفت: بزرگ‌ترین افتخارات تاریخ علمی، دینی و سیاسی ما از قم و از حوزه علمیه قم است، امام راحل تربیت یافته این حوزه بود و مقام معظم رهبری نیز تربیت‌یافته همین حوزه است، مراجع بزرگ، اندیشمندان و محققان که همواره سر احترام برای همه آنها فرود می‌آوریم، تربیت‌یافتگان همین حوزه هستند. روحانی گفت: دین و اسلام ما، مسیر اهل بیت(ع) و تشیع ما زنده است، چون حوزه علمیه قم و اجتهاد زنده است، چون اسلام بر علم، دانش و عقلانیت استوار است و چون قم زنده است.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: باید بدانیم این حوزه نهاد مستقلی بوده است و مستقل باقی خواهد ماند این حوزه بزرگ مستقل هرگز زیر پرچم هیچ سیاست، حزب و جناحی نرفته است و نخواهد رفت.

روحانی گفت: قم گرچه مرکز و مبداء تاسیس نهضت و حکومت اسلامی و همواره تابع ولایت در دوران امام راحل و مقام معظم رهبری بود، اما همواره حوزه به عنوان مستقل راه خود را ادامه داده است و خواهد داد.

رئیس‌جمهور افزود: بصراحت اعلام می‌کنم دولت به قم و به نظریه‌پردازی‌های دینی و فقهی عالمان دین نیاز دارد، ما نیاز داریم که همپای دانشگاه و دانشگاهیان و فرهیختگان از اجتهاد مجتهدان قم همواره بهره ببریم.

آغاز عملیات احداث خط‌آهن تهران ـ قم ـ اصفهان

رئیس‌جمهور دیروز در مراسم آغاز عملیات احداث خط‌آهن سریع‌السیر تهران ـ قم ـ اصفهان گفت: امروز کلنگ شروع به کار این خط‌آهن زده شد و این طرح مهم را شروع کردیم و در ادامه عملیاتی خواهیم کرد. روحانی افزود: 2600 میلیارد دلار اعتبار و ال سی لازم برای این کار در چند روز گذشته گشایش یافته و با اطمینان می‌گویم این طرح را اجرا خواهیم کرد.

وی از ساخت و توسعه صحن شرقی حرم مطهر حضرت معصومه(س) از امروز خبر داد و گفت: 30 درصد این طرح قبلا اجرا شده بود و 70 درصد هم دولت یازدهم انجام داده که در سال‌های 94 و 95 به اتمام‌ می‌رسد.

رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح رسمی آزادراه قم ـ گرمسار نیز گفت: این طرح برای مردم قم و استان‌های همجوار و همه مسافران و زائران تسهیل به‌وجود خواهد آورد.

روحانی گفت: این مسیر که قبلا ایجاد شده بود در این دولت به آزادراه شش بانده تبدیل شده است.

وی افزود: کار دیگری که تا فروردین سال آینده به پایان می‌رسد، رساندن آب از سد مخزنی کوچری با حجم 207 میلیون مترمکعب به قم است و مردم قم از لحاظ دسترسی به آب شرب باکیفیت و مستمر در شرایط خوبی قرار خواهند گرفت.

روحانی گفت: البته از این طرح شهرهای دیگر از جمله گلپایگان، خمین،‌ ساوه و سلفچگان و روستاهای دیگر نیز استفاده خواهند کرد و دولت پیگیری می‌کند تا این طرح به نتیجه نهایی برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها