مراسم افتتاحیه مسابقات سراسری قرآن کریم صبح روز گذشته با پیام آیت الله جوادی آملی در سالن همایش‌های مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد و در حاشیه آن تعدادی از پیشکسوتان و فعالان قرآنی کشور تجلیل شدند.
کد خبر: ۷۷۴۶۱۲

به گزارش ستاد خبری سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، در این مراسم از ولی یار‌احمدی، سید‌مرتضی سادات فاطمی، هاشم روغنی، حجت‌الاسلام جواد رفیعی، سید‌جواد سادات‌فاطمی، اسد‌الله ضیایی، مجید باوردی و وحید غفران‌نیا تجلیل شد.

آیت‌‌الله جوادی آملی هم در پیامی به این رویداد، خواستار توجه به معانی شریف عرفانی و ترجمه قرآن کریم در کنار حفظ و قرائت این کتاب شریف شد.

در این پیام آمده است: جهان جلوه خدای مهربان است و همان حضرت در مورد قرآن کریم هم در نهج البلاغه فرمایشات مهمی دارند و ذات اقدس الهی بر بندگانش تجلی یافته است. این مفسر بزرگ قرآن کریم در ادامه پیام خود با اشاره به تعالیم بزرگ قرآنی در تجلی بر بندگان الهی بیان کرده است: قرآن کریم حبل متین و استوار و ناگسستنی است که یک طرف آن به دست لطف الهی و طرف دیگر آن به دست بشری است.

آیت الله جوادی آملی در پیام خود به این دوره از مسابقات تاکید کرد: اگر چنانچه فقط به لفظ و قرائت قرآن کریم اکتفا شود، نخواهیم توانست به اهداف عالیه قرآن و تربیت معانی آن دست یابیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها