قرائتی در مراسم قدردانی از خادمان نماز رسانه ملی عنوان کرد

ترویج نماز با تولید برنامه‌های خلاقانه

مراسم تجلیل از خادمان نماز رسانه ملی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در سالن رضوان صدا و سیما برگزار شد.
کد خبر: ۷۷۲۲۲۵

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز، علی‌اصغر پورمحمدی معاون سیما، حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی مقدم معاون امور مجلس و استان‌ها، نسرین آبروانی معاون صدای رسانه ملی و جمعی از برنامه‌سازان، مجریان و کارشناسان دینی حضور داشتند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،‌ حجت‌الاسلام قرائتی در این مراسم با بیان نکاتی جامع درباره آداب نماز و ضرورت توجه تلویزیون به نمایش درست نماز جماعت گفت: مدیران رسانه ملی باید در ترویج فرهنگ نماز نوآوری داشته باشند تا تاثیر این اتفاق در فرهنگ مردم بیشتر آشکار شود.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به اهمیت نمایش نماز و ترغیب مخاطب به ادای این فریضه در اول وقت خطاب به برنامه‌سازان سیما گفت: باید با کمک فکری اندیشمندان دلسوز،طلاب و کارشناسان امور دینی، به نوآوری‌هایی در تصویرسازی در سریال‌ها و برنامه‌سازی‌ها دست یافت که جذابیت‌های این فریضه الهی را برای مخاطب بیشتر کند و مخاطب به ادای نماز اول وقت ترغیب شود.

رئیس ستاد اقامه نماز با تحسین برگزاری نماز جماعت در برنامه مناظره خاطرنشان کرد: باید نشان دهیم «إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهَی‏ عَنِ الْفَحْشَآءِ وَالْمُنکَرِ» چگونه محقق می‌شود.

وی در پایان با تاکید بر توجه به جزئیات مهمی مانند ظاهر آراسته و زیبای امام جماعت، بیان زیبا و لحن آرامبخش کارشناسان دینی گفت: برنامه‌هایی مانند صلوات خاصه امام رضا(ع) و قرائت قرآن در نوع خود بسیار خوب و قابل تحسین است و امیدوارم رسانه ملی با ساخت برنامه‌هایی منسجم جلوی بعضی از تحریفات دین را بگیرد و پاسخ بسیاری از سوالات جوانان و نوجوانان را در میان سریال‌‌ها و فیلم‌هایش بدهد.

اهمیت برنامه‌سازی برای کودکان با موضوع نماز

علی‌اصغر پورمحمدی، معاون سیمای رسانه ملی نیز در این مراسم با اشاره به این مطلب که تهیه برنامه‌هایی با محوریت نماز در دستور کار شبکه‌های مختلف قرار خواهد داشت، گفت: برای نماز کارهایی انجام داده‌ایم و کارهایی در دست انجام داریم. بسیاری از مواقع درباره برنامه‌های شبکه‌های مختلف اثرسنجی نمی‌کنیم و نمی‌دانیم میزان تاثیر این برنامه‌ها روی مخاطبان چقدر است؟ ما می‌دانیم که در این زمینه مشکلاتی وجود دارد، زیرا در برنامه‌سازان ما تفاوت دیدگاه فرهنگی وجود دارد، اما این اختلاف فرهنگی در خصوص مخاطبان نیز وجود دارد.

معاون سیما تاکید کرد: لازم است نظر مخاطبان درباره برنامه‌های تلویزیون را در برنامه‌ها لحاظ کنیم و روی آن متمرکز شویم.

وی مهم‌ترین وظیفه برنامه‌سازان در رسانه ملی را کار روی گروه کودک دانست و افزود: باید ببینیم تا چه اندازه توانسته‌ایم با گروه سنی کودک ارتباط برقرار و برای آنها برنامه‌سازی کنیم. در آیین تجلیل از خادمان نماز رسانه ملی از برنامه‌سازان موفق در این حوزه قدردانی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها