نشاکاری برنج از 22 فروردین آغاز می شود

جلوگیری از کشت برنج در مناطق غیرشمالی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: حتی یک وجب از شالیزارهای گیلان به‌دلیل کم‌آبی بدون تولید برنج نخواهد ماند.
کد خبر: ۷۷۲۱۸۱

به گزارش ایسنا، علیرضا شعبان‌نژاد افزود: سال آبی را که امسال در پیش داریم، مشکل‌تر از پارسال است، اما با وجود همه این مشکلات تمام شالیزارهای گیلان باید به کشت برنج اختصاص پیدا کند.

وی بااشاره به این‌که گیلان 238 هزار هکتار شالیزار دارد، گفت: تاکنون در 72 هزار هکتار از شالیزارهای گیلان شخم اول انجام شده است که نسبت به سال گذشته شاهد رشد 20 درصدی در این خصوص هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان علت اجرای موفق شخم اول در شالیزارهای گیلان را عمل به توصیه‌های سازمان جهاد کشاورزی از سوی کشاورزان عنوان کرد و ادامه داد: امسال کشاورزان یک ماه زودتر وارد شالیزارها شدند. شعبان‌نژاد تصریح‌کرد: برای داشتن سال زراعی با کمترین مشکل، نشاء همزمان الزامی است و همه کشاورزان استان گیلان باید همزمان وارد شالیزارهایشان شوند و طی مدت 30 تا 35 روز، نشای برنج در شالیزارهای گیلان به اتمام برسد، به این ترتیب در مصرف آب کشاورزی مدیریت خوبی انجام خواهد شد.

وی بااشاره به این‌که کود پتاس موجب می‌شود برنج در زمان خشکسالی کمترین آسیب را ببیند، گفت: به اندازه کافی کود پتاس در استان وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از دیگر راه‌های مدیریت مصرف آب و از بین بردن موانع کشت برنج در گیلان را پرهیز از کشت ارقام دیررس عنوان کرد و گفت: از آنجا که ارقام دیررس بازار مناسبی هم ندارد به کشاورزان توصیه می‌کنیم از کشت این نوع ارقام خودداری کنند.

شعبــان‌نژاد گفت: سال‌هــای گــــذشته 10 هزار هکتار اراضی شالیکاری به کشت ارقام دیررس اختصاص پیدا می‌کرد که سال گذشته توانستیم آن را به 500 هکتار تقلیل دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها