روی موج صدا

پخش همه مسابقات ورزشی فقط از رادیو ورزش

نسرین آبروانی، معاون صدا در مراسم معارفه مدیر جدید رادیو ورزش توجه به ورزش‌های همگانی و قهرمانی و احیای آداب فتوت و جوانمردی را از مهم‌ترین ماموریت‌های این شبکه رادیویی ذکر کرد.
کد خبر: ۷۷۱۳۹۷

به گزارش معاونت «صدا»ی رسانه ملی، ‌آبروانی در مراسم معارفه حمید قاسمی گفت: از این پس همه رقابت‌های ورزشی در رشته‌های مختلف زنان و مردان، به صورت مستقیم و متمرکز فقط از رادیو ورزش پخش خواهد شد.احمدی معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، محمد جهانی اولین مدیر شبکه رادیویی، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال و برخی از مدیران معاونت صدا در این مراسم حضور داشتند. در پایان از تلاش‌های مجید ندیری، مدیر سابق رادیو ورزش قدردانی شد.

رادیو سلامت، خانوادگی‌ می‌شود

مدیر شبکه رادیویی سلامت با بیان این که رویکرد رادیو سلامت، خانوادگی می‌شود، تاکید کرد بزودی گروه خانواده به این رادیو افزوده می‌شود.

صدیقه اعتماد سعید، مدیر رادیو سلامت با بیان این خبر افزود: از این رو حوزه فعالیت رادیو سلامت گسترده‌تر خواهد شد و حوزه فعالیتمان، پیشگیری خواهد بود.

وی افزود: بر اساس دیدگاه سازمان بهداشت جهانی، سلامت به معنای برخورداری از آسایش کامل جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی است. بنابراین برای داشتن انسان سالم، باید دانش افراد جامعه را در حوزه سلامت افزایش دهیم تا بتوانیم در جامعه انسان سالم داشته باشیم، چرا که مهم‌ترین زیرساخت جامعه، انسان سالم است و توسعه انسانی هم هدف و هم مسیر توسعه است.

اعتماد سعید ادامه داد: شبکه رادیویی سلامت در این حوزه به ارتقای دانش سلامت مردم و توانمند کردن آنها برای حفظ سلامت‌شان کمک می‌کند. این شبکه رادیویی به عنوان مرجعیت حوزه سلامت، همواره پیش‌بینی آینده را می‌کند و تلاش دارد تا با برقراری ارتباط دوسویه با مخاطبان به نیازهای واقعی آنها پاسخ دهد. بر همین اساس، اولویت‌های برنامه‌سازی در این رادیو، بر اساس بیماری، مسائل و نیازهای جامعه مشخص می‌شود.

مدیر رادیو سلامت در پایان با بیان این‌که رسانه باید بهترین راه زندگی را به مردم آموزش دهد، اظهار کرد: دانشی را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهیم که شرایط اجتماعی آن در جامعه فراهم شده باشد تا بتوانیم بر اساس آن دانش، تغییر رفتار را در مردم ایجاد کنیم.

«معجزه» در رادیو نمایش

نمایش رادیویی «معجزه» به کارگردانی ایوب آقاخانی امروز از رادیو نمایش پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، این نمایش با تنظیم رادیویی محمدامیر یاراحمدی درباره خانواده‌ای است که دختر شش ماهه‌شان به دلیل ابتلا به بیماری ناشناخته‌ای، بینایی و شنوایی‌اش را از دست می‌دهد و تلاش خانواده برای معالجه او بی‌اثر می‌ماند، این اتفاق موجب می‌شود که خانواده او شهر را ترک کنند و به خانه‌ دورافتاده‌ای بروند.

تغذیه سالم در خانه مهر

برنامه خانه مهر با هدف تحکیم بنیان خانواده و حمایت و پاسداری از کیان خانواده بر پایه فرهنگ اسلامی از رادیو معارف پخش می‌‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اخوان در این برنامه به تبیین اهمیت تغذیه در سلامت جسم و روح می‌پردازد. گل‌های بهشت با کارشناسی حجت‌الاسلام محمدمسلم وافی، طب سنتی با کارشناسی سیدمهدی غضنفری و گزارش مردمی از دیگر بخش‌های این برنامه است. برنامه خانه مهر ساعت 9 با گویندگی محبوبه شیرعلی پخش می‌شود.

داستان «خانه ماتریونا» در رادیو تهران

داستان «خانه ماتریونا» با روایت بهروز رضوی ساعت 23 و 30 دقیقه در قالب برنامه کتاب شب از رادیو تهران پخش می‌شود.

«خانه ماتریونا» اثر الک‍س‍ان‍درایس‍ایویچ‌ سولژنیتسین، نویسنده قرن بیستم روسیه است که به وجدان ملت روسیه معروف شده است. سولژنیتسین عمده شهرتش به واسطه فعالیت‌های ضدکمونیستی‌اش است، تلاش وی همواره بر آزادی انسان از اسارت، مادی‌گرایی و زورمداری استوار بود. این نویسنده روسی تلاش می‌کرد مشکلات مردم روسیه و دیگر ملل را با نگاهی ریشه‌ای بررسی کند. او سال‌ها در زندان و تبعید و مسافرت‌های اجباری خارج از کشورش به‌سر برد و در دوران گورباچف اجازه یافت به کشورش بازگردد.همچنین نمایش «کوچه مرشد وثوق» ساعت 24 با روایتی از کوچه‌های قدیم تهران از رادیو تهران پخش می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها