سازمان تحقیقات دفاعی آمریکا اعلام کرد:

موتور جستجویی برای شناسایی جنایتکاران

سازمان پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی دولت امریکا از موتور جستجوی متفاوت خبر داده که می تواند تبدیل به سلاحی مفید برای مبارزه با جرایم شود.
کد خبر: ۷۷۰۲۴۰
موتور جستجویی برای شناسایی جنایتکاران

به گزارش جام جم کلیک: دولت امریکا مدعی ساخت موتور جستجوی متفاوتی با نام Memex شده که می تواند پرده از فعالیت های غیرقانونی جنایتکاران بردارد تا ارتش ایالات متحده به سادگی قادر به پیگیری جرائم آنها باشد.

دارپا DARPA سازمان پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی دولت امریکا اعلام کرده است، در حال فعالیت بر موتور جستجوی متفاوتی است تا با کمک آن بتوان از ابعاد جدیدی از معاملات و قاچاق ها، حملات سایبری، هک ها و ... آگاهی پیدا کرد. این پروژه که Memex Deep Web Search Engine نام دارد، تبدیل به سلاحی متفاوت برای مبارزه با جرم و جنایت خواهد شد.

وب، زمینی نامرئی برای بازی تبهکاران

برخی معتقدند که گوگل، مایکروسافت، بینگ، یاهو و ... تنها دسترسی ۵ درصدی از محتوای وب را در اختیار کاربرانشان قرار می دهند در صورتی که Memex موتور سرچ قدرتمندی است که قادر به جستجوی عمیق در وب است.

«کریس وایت»، مخترع این موتور جستجوگر و عضو دارپا می گوید: «اینترنت و فضای وب بسیار گسترده و نامرئی هستند و نیاز به یک جستجوگر وب عمیق احساس می شد تا با کمک آن بتوان جستجوهای متفاوتی از گوگل، یاهو و ... را در اختیار داشت. با کمک این موتور جستجو می توان از معاملات، قاچاق، حملات سایبری، هک های سازمانی شده و ... آگاهی پیدا کرد.»

با استفاده از این موتور جستجو می توان به اطلاعات گسترده تری از قبیل نمودارها، نقشه ها و مرزها و ... نیز دسترسی داشت.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها