برای نخستین بار تراز گردشگری ایران مثبت شد

سلطانی فر: صنعت گردشگری وارد سیاست شده است

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:در ۴ ماه تیر تا مهر، نخستین بار تراز گردشگری ایران مثبت شد.
کد خبر: ۷۶۹۸۸۸
سلطانی فر: صنعت گردشگری وارد سیاست شده است

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ مسعود سلطانی فر در آیین گشایش هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری افزود: ایران آمادگی دارد در چارچوب ساختارهای دو و چندجانبه بین المللی با کشورها در حوزه گردشگری همکاری کند.

وی گفت: ایران با دارا بودن گنجینه های غنی فرهنگی و طبیعی در کنار فرهنگ های گوناگون و تمدن های کهن خود فرصتی بی نظیر در اختیار کشور قرار داده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری از حالت محلی خارج شده و به عرصه سیاست نیز ورود کرده است، گفت: دولتمردان تلاش می کنند با دیپلماسی قوی اقدام به تشکیل شبکه های بین المللی برای جذب گردشگر کنند و در این شبکه بین المللی دولتها بجای رقابت با یکدیگر باید به دنبال رسیدن به توسعه پایدار باشند.

سلطانی فر افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برنامه ریزی منسجم و جامعی برای توسعه صنعت گردشگری پایدار در کشور انجام داده است.

صعود 16 پله ای ایران در رقابت پذیری سفر

وی ادامه داد: صنعت گردشگری ایران بر اساس ارزیابی مجمع جهانی اقتصاد در شاخص رقابت پذیری سفر توانست در سال 2013 با 16 پله صعود به رتبه 98 جهان و در آمار ورود گردشگر با چهار پله صعود نسبت به سال قبل از آن به رتبه 48 جهان در ورود گردشگر ارتقا یابد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: از میان بیش از 1میلیارد و 150 میلیون گردشگر خارجی جهان در سال 2013 سهم ایران حتی در میان کشورهای آسیا و اقیانوسیه با احتساب میانگین رشد 5 درصد نسبت به کل منطقه قابل قبول نیست.

سلطانی فر افزود: سهم گردشگران ورودی به ایران در سال گذشته 4 میلیون و 800 هزار نفر بود و 7 میلیون گردشگر خروجی داشتیم که امسال تلاش های انجام شده موجب شد که در چهارماه یعنی از تیر تا مهر برای نخستین بار میزان گردشگران ورودی از خروجی بیشتر و تراز گردشگری ایران مثبت شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها