راهنمای خرید ساعت هوشمند (بخش چهارم: شارژدهی باتری)

راهنمای خرید ساعت هوشمند (بخش چهارم)

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم در بهترین شرایط یک ساعت هوشمند مجهز به جوهر الکترونیک یا تکنولوژی میراسول کوالکام می‌تواند بین 4 تا 6 روز بی‌نیاز از شارژ مجدد قابل استفاده باشد و این درحالی است که در بهترین شرایط، ساعت‌های هوشمند مجهز به صفحات نمایش رنگی حداکثر به مدت 1 الی 2 روز قابل استفاده هستند.
کد خبر: ۷۶۹۷۶۷
راهنمای خرید ساعت هوشمند (بخش چهارم)

در راهنماهای پیشین هنگام بررسی سیاه و سفید یا رنگی بودن صفحات نمایش ساعت‌های هوشمند توضیحاتی راجع به باتری و میزان مصرف انرژی در دستگاه‌های مجهز به صفحه‌نمایش رنگی و نمایش‌گرهای جوهر الکترونیک ارائه کردیم.

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم در بهترین شرایط یک ساعت هوشمند مجهز به جوهر الکترونیک یا تکنولوژی میراسول کوالکام می‌تواند بین 4 تا 6 روز بی‌نیاز از شارژ مجدد قابل استفاده باشد و این درحالی است که در بهترین شرایط، ساعت‌های هوشمند مجهز به صفحات نمایش رنگی حداکثر به مدت 1 الی 2 روز قابل استفاده هستند (در اغلب موارد کمتر از یک روز می‌توانید بدون نیاز به شارژ مجدد به استفاده از این ساعت‌ها بپردازید) و این مدت زمان در شرایطی که از قابلیت مکالمه ساعت هوشمند نیز بهره‌مند شوید ممکن است فقط 6 ساعت باشد.

با وجود این شرایط همین ابتدای کار می‌باید انگیزه خود را از خرید ساعت هوشمند مشخص کنید. مکالمه؟ مشاهده زمان یا مشاهده تصاویر و محتوای به‌نمایش درآمده به‌صورت کاملا رنگی چرا که هرکدام از این موارد در میزان مصرف انرژی تاثیرگذار بوده و در شرایطی که شارژ باتری ساعت شما تمام شود، عملا به‌جز یک دست‌بند پلاستیکی (یا شاید فلزی) چیز دیگری روی مچ شما وجود ندارد!

نکته‌ی بسیار مهم دیگری که هنگام خرید ساعت هوشمند می‌باید به آن توجه داشته باشید، درگاه و کابل موردنیاز جهت شارژ ساعت است. فرض کنید ساعت شما از یک کابل مخصوص برای شارژ کمک می‌گیرد و شما در مسافرت هستید یا در مکانی که این کابل را با خود به همراه ندارید. به‌نظر شما در این شرایط استفاده از ساعت هوشمند امکان‌پذیر است؟ مطمئنا پاسخ منفی است.

باتوجه به اهمیت این موضوع بسیاری از ساعت‌های هوشمند موجود در بازار از کابل استاندارد با درگاه اتصالی میکرو یو‌اس‌بی برای شارژ کمک می‌گیرند و این گزینه شما را قادر می‌سازد تا هر جایی با استفاده از کابل میکرو ‌یو‌اس‌بی که این روزها به همراه هر تبلت یا تلفن همراهی مشاهده می‌شود، دستگاه خود را شارژ کنید.

توجه داشته باشید همواره مدل‌هایی نیز وجود دارند که نیازمند کابل اختصاصی خود برای شارژ باتری هستند (Pebble Steel و Pebble) و یا وجود تفاوت‌هایی در کابل آن‌ها موجب می‌شود نتوانید از کابل‌های رایج میکرو یو‌اس‌بی برای شارژ باتری کمک بگیرید.

توصیه کلیک: مدت زمان شارژ‌دهی از جمله مهم‌ترین مواردی است که شرکت‌های تولید کننده گجت‌های قابل حمل، نتوانسته‌اند به‌خوبی پاسخگوی نیاز کاربران باشند. اگر می‌خواهید در آینده از خرید خود پشیمان نشوید یا ساعتی که روی مچ دستتان می‌بندید فقط برای چند ساعت در روز قابل استفاده نباشد، حتما فاکتورهای مرتبط با باتری، مصرف انرژی و در نتیجه مدت زمان شارژدهی را مدنظر داشته باشید.

کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها