شفیعی: تمام تصمیم‌گیری‌ها هماهنگ با بدنه تئاتر خواهد بود

تغییرات دوباره در تئاتر کشور

با پایان یافتن جشنواره تئاتر فجر و فروکش کردن تب و تاب اجراها، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دست به قلم شد و برای مدیریت تئاتر کشور حکم جدیدی زد و این بار قرعه به نام مهدی شفیعی افتاد که یکی از معدود بازماندگان مدیران هنری تئاتر در دولت قبلی بوده است.
کد خبر: ۷۶۹۶۳۰

اداره کل هنرهای نمایشی که فقط یک ماه مانده به برگزاری سی‌و‌سومین جشنواره تئاتر فجر با استعفای حسین طاهری از مدیریت تئاتر کشور وارد چالش جدی شده بود، به دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تعیین سرپرست به کار خود ادامه داد. اردشیر صالح‌پور که دبیری سی و سومین جشنواره تئاتر فجر را برعهده داشت با نظر علی مرادخانی، معاون هنری وزیر ارشاد، سرپرستی اداره کل هنرهای نمایشی را عهده‌دار شد.

با پایان جشنواره سی و سوم تئاتر فجر، خانواده تئاتر در انتظار معرفی مدیرکل جدید هنرهای نمایشی بود و حال مهدی شفیعی سکان مدیریت تئاتر ایران را به‌دست گرفت.

شفیعی که به‌عنوان معاون مالی مدیرکل هنرهای نمایشی در زمان حضور قادر آشنا در دولت گذشته بر مسند مدیریت تئاتر ایران، فعالیت خود را در این اداره کل آغاز کرد، در زمان مدیریت حسین طاهری و دولت جدید نیز ابتدا به کار خود ادامه داد، اما این فعالیت چندان طولانی نبود و با استعفای شفیعی و پذیرش آن از سوی طاهری به پایان رسید. پس از آن شفیعی در معاونت هنری وزارت ارشاد به فعالیت پرداخت و حالا قرار است هدایت تئاتر کشور را برعهده بگیرد. او فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد در رشته کارگردانی تئاتر است.

مدیر جدید اداره کل هنرهای نمایشی در نخستین اظهارنظرش پس از دریافت حکم به ایسنا گفت: معتقدم فرصت مدیریتی همچون پلک‌زدن کوتاه است و تمام تلاشم را می‌کنم تا از این فرصت حداکثر استفاده را داشته باشم.

شفیعی بهره‌گیری از مشاوره هنرمندان را یکی از اولویت‌های خود دانست و افزود: تمام تصمیم‌گیری‌ها هماهنگ با بدنه تئاتر خواهد بود.

او اضافه کرد: در چند روز گذشته جلسات متعددی با هنرمندان داشته‌ام و از نظرات بسیاری از دوستان استفاده کرده‌ام و حتما برگزاری جلسات را تا پیش از عید با جدیت بیشتری ادامه خواهیم داد، زیرا بسیاری از کارها در زمینه تئاتر روی زمین مانده و باید از تمام لحظات استفاده کنیم.

او درباره شرایط فعلی تئاتر و مشکلات مختلفی که بر سر راه این هنر وجود دارد، اضافه کرد: از آنجا که واقعیت بودجه تئاتر را می‌دانم، هرگز دچار سوءتفاهم نمی‌شوم. چون شرایط بودجه تئاتر هرگز خوب نبوده است؛ اما اگر همه ما مسئولیت‌پذیر باشیم، می‌توانیم برای همین بودجه اندک هم برنامه‌ریزی کنیم.

شفیعی که مدت‌ها به عنوان معاون مالی و اداری مرکز هنرهای نمایشی در بدنه وزارت ارشاد حضور داشته است‌، درباره میزان اختیاراتش به عنوان مدیر جدید تئاتر گفت: اگر اختیارات نداشتم‌، اصلا مسئولیت نمی‌پذیرفتم. خوشبختانه همسویی خوبی در بدنه وزارت ارشاد وجود دارد.

او خاطرنشان کرد: سال‌ها در بدنه وزارت ارشاد بوده‌ام و همه تلاشم را برای بهبود وضع تئاتر به کار می‌گیرم، بویژه در زمینه بودجه برنامه‌هایی داریم و تلاش می‌کنیم از همه ظرفیت‌ها بهره ببریم.

این مدیر هنری ابراز امیدواری کرد، با همراهی همه بخش‌های مدیریتی و هنرمندان بتوان برنامه‌های آینده تئاتر را پیش برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها