احمد توکلی، نماینده تهران در مجلس در جمع دانشجویان انجمن‌های اسلامی مستقل سراسر کشور گفت: قبل از درک موضع رهبری، باید موقع ایشان را درک کرد، اگر موقع رهبری را درک نکنیم، موضع ایشان را نمی‌توانیم درک کنیم.
کد خبر: ۷۶۹۲۶۴
توکلی: برای درک موضع رهبری باید جایگاه ولایت را فهمید

به گزارش تسنیم، وی با بیان این‌که ولایت فقیه دارای دو جنبه نظری و عملی است، ابراز کرد: حرمت رهبری، سرمایه ملت ایران است و باید خود را در معرض هدایت و فرامین ولی‌فقیه قرار دهیم و به این دستورها عمل کنیم. این مهم است که بدانیم آقا در چه شرایطی قرار دارد. کافی است بفهمی چه انتظاری از تو دارد و بعد بروی و انجام دهی. اگر قانع نشدی هم اشکالی ندارد و جرمی مرتکب نشده‌ای. همیشه لازم به امر و نهی نیست. البته اگر نظر رهبری را بدانیم خوب است، اما باید سعی کنیم از عقل خود هم کمک بگیریم.

نسبت اکرمی و دولت چیست؟

در پی برخی موضعگیری‌های سیدرضا اکرمی، دفتر سخنگوی دولت با انتشار اطلاعیه‌ای توضیح داده است: «نظر به این‌که در روزهای اخیر برخی از رسانه‌ها از عناوینی همچون مشاور رییس‌جمهور، رییس شورای فرهنگی ریاست‌جمهوری، مقام دولتی برای حجت‌الاسلام سید رضا‌ اکرمی استفاده کرده‌اند، لازم به اطلاع رسانی است که جناب آقای اکرمی، رییس شورای فرهنگی و امام جماعت مسجد سلمان فارسی است و هرچند این مسجد در محوطه نهاد ریاست جمهوری واقع است، لیکن عناوین استفاده شده در مورد ایشان نادرست است، بنابراین نظرات ارائه شده توسط جناب آقای اکرمی شخصی بوده و منعکس کننده دیدگاه نهاد ریاست جمهوری و هیچ یک از ارگان‌های دولتی نیست.»

اکرمی بتازگی طی سخنانی در برنامه شناسنامه، در موضوعات مختلف اظهارنظر کرده و در برخی حوزه‌ها از جمله حوزه فرهنگی، نظراتی مخالف رییس‌جمهور مطرح کرده بود.

روحانی به کویت می‌رود

سفیر کشورمان در کویت از سفر حسن روحانی، رییس‌جمهور کشورمان به کویت در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی‌رضا عنایتی در گفت‌وگو با روزنامه النهار گفت که هنوز تاریخ دقیق این سفر مشخص نشده اما این سفر در پاسخ به سفر شیخ صباح الاحمد به تهران خواهد بود.

ادامه حمایت رسانه‌ای‌ها از سلیمی‌ نمین

در پی اعلام حمایت جمع کثیری از اهالی فرهنگ و رسانه از عباس سلیمی‌نمین، جمع دیگری از چهره‌های سیاسی، فرهنگی و رسانه‌ای با امضای نامه حمایت از این منتقد، موج دوم حمایت‌ها را رقم زدند. به گزارش فارس، این نامه به امضای 40 فعال سیاسی و فرهنگی رسیده است.

توصیه‌های آیت‌الله یزدی به روحانی و جنتی

آیت‌الله محمد یزدی، رییس دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری و رییس کمیسیون 107 و 109 قانون اساسی در جلسه این کمیسیون با توصیه به رئیس‌جمهور، از وی خواست در موضعگیری‌ها و سخنانی که ایراد می‌کند مواظب باشد تا خدای ناکرده برای کسب رضایت‌‌ بخشی از مردم، از منویات رهبر معظم انقلاب و آرمان‌های امام راحل، زاویه پیدا نکرده و اعتمادی که مردم به ایشان کرده‌اند با موضعگیری‌های خاص و بیان برخی مسائل، خدشه دار نشود.

به گزارش انتخاب، او در بخش دیگری از صحبت‌های خود یادآور شده است: بنده بالاخص به وزیر ارشاد تذکر می‌دهم که آقای وزیر ارشاد! به معاونت موسیقی‌تان تذکر بدهید که موسیقی در اسلام حرام است. تکخوانی زن بدون تردید حرام است. همه مراجع هم مخالف هستند، حتی همخوانی‌هایی که در بین آن تکخوانی زن باشد هم حرام است. ترویج موسیقی اصولا حرام است. آقای وزیر! مراقب باشید، رانت پدرتان را از بین نبرید، با رانت پدرتان به وزارت ارشاد رسیده‌اید.

هلاکت سرکرده داعش در افغانستان

پلیس افغانستان دیروز اعلام کرد که ملاعبدالرئوف یکی از فرماندهان پیشین گروهک طالبان در استان هلمند در جنوب این کشور کشته شده است.

به گزارش مهر، برخی ملاعبدالرئوف را به عنوان فرمانده طرد شده طالبان و از سرکردگان حامیان گروه تروریستی داعش در جنوب افغانستان معرفی می‌کنند.

گفته می‌شود که در این حمله چهار نفر از همراهان وی نیز کشته شده‌اند. عبدالرئوف در نتیجه حمله پهپادی در جنوب افغانستان کشته شده است.

سررسید 94 با جملات احمدی‌نژاد

سررسید سال ۱۳۹۴ هجری شمسی با نام «خادم ملت» تولید و منتشر شد. به نوشته سایت «میدان ۷۲» حامی احمدی‌نژاد، این سررسید شامل روزشمار عملکرد هشت‌ساله دولت‌های نهم و دهم و خاطرات روزانه از احمدی‌نژاد و جملات وی به مناسبت‌های مختلف سال است.

این سررسید شامل مجموعه کامل نامه‌نگاری‌های احمدی‌نژاد و گزارش‌های تصویری از سفرها و رویدادهای مهم خبری مربوط به احمدی‌نژاد است.

این در حالی است که احمدی‌نژاد یکشنبه ‌شب در جمع نمازگزاران شهرری حضور یافت و در سخنانی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، به ضعف‌ها و مشکلات نیز پرداخت و گفت که اگر قرار باشد مشکلات کشور مورد نقد قرار بگیرد تنها کسی که می‌تواند این مشکلات را نقد کند او است زیرا جای‌جای ایران را دیده است.

به گزارش فارس، او در واکنش به سوالات خبرنگاران در حاشیه این حضور، فقط به «لبخند» بسنده کرد.

تشریفات اجرای حکم رحیمی در دادسرای تهران آغاز شد

دادستان کل کشور درباره پرونده محمدرضا رحیمی گفت: تشریفات اجرای حکم این پرونده در دادسرای تهران آغاز شده است.

به گزارش فارس، سید ابراهیم رییسی در حاشیه مراسم بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه علوم قضایی این مطلب را بیان کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها